سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 88706
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت الاسلام رفیعی: نسل جوان از رفتن به فضای گناه دوری کنند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: جوانان برای نرفتن به فضای گناه نذر کنند که اگر گناه کردند روزه بگیرند تا مانع از رفتن در این فضاها شود.
حجت الاسلام رفیعی: نسل جوان از رفتن به فضای گناه دوری کنند
حجت الاسلام رفیعی: نسل جوان از رفتن به فضای گناه دوری کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ناصر ‌‌رفیعی ظهر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مصادیق رحمة للعالمین بودن پیامبر(ص) اظهار داشت: اولین مصداق آن این است که پیامبر(ص) برای کافران هم رحمت بود و قرآن در سوره انفال می‌فرماید تا تو در میان جامعه هستی حتی کافران هم عذاب نمی‌شوند و حتی با کافران هم مهربان بود ولی این مهربانی دلیل نمی‌شد که در قاطعیت و جهاد با کافران کوتاهی کند.

وی با اشاره به رحمت بودن پیامبر(ص) برای کودکان، نوجوانان و جوانان افزود: رسول خدا به مسجد می‌رود، کودکان از ایشان درخواست بازی می‌کنند و ایشان با آنها بازی می‌کنند و وقتی اذان می‌شود پیامبر از خانه برایشان گردو می‌آورد تا به بازی خود ادامه دهند و خود به نماز می رود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مهربانی پیامبر(ص) از مصادیق دیگر رحمت بودن رسول خداست، کسی که بیمار می‌شد به عیادت او می‌رفت و کسی که از دنیا می‌رفت به تشییع جنازه اش می‌رفت و حتی در لحظه احتضار هم به فکر امت خود بود و تا وعده شفاعت بی‌اندازه امت خود را از خدا نگرفت از دنیا نرفت و به همین دلیل پیامبر(ص) رحمت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به فراهم بودن عرصه گناه برای جوانان در فضای مجازی گفت: برخی مسئولان یا توجه ندارند و یا با توجه این کارها را می‌کنند، اگر کاری از دست مسئولان بر می‌آید و نمی‌کنند والله در نزد خداوند مسئول هستند، بسیاری از سایت‌هایی که باید فیلتر باشد، نیست و جوانان آزادانه در آن هستند.

رفیعی افزود: در سوره توبه که سوره غضب است و بدون بسم الله آغاز می‌شود، آخر سوره با رحمت تمام می‌شود و خداوند می‌فرماید که ما پیامبری از جنس خودتان فرستادیم که به مؤمنان رئوف و مهربان است .

وی ادامه داد: این رحمت برای افراد خطاکار پشیمان است و اگر افرادی خطا می‌کنند و به خطای خود اصرار دارند و کشوری را به آشوب می‌کشند و یک عذرخواهی از مردم نمی‌کنند جای بخشش نمی‌ماند.

استاد حوزه علمیه، بخشش گناهکاران را از دیگر مصادیق رحمت پیامبر(ص) برشمرد و بیان کرد: برخی افراد مانند مشرکان مکه خطاهایی دارند که پیامبر(ص) آنها را آزاد کرد؛ پسر عموی پیامبر(ص) به نام سفیان بن حرث فردی بود که پیامبر(ص) را خیلی آزار می‌داد و علیه رسول خدا شعر می‌گفت و کودکان را تحریک می‌کرد که به ایشان سنگ بزنند و در فتح مکه پیامبر(ص) او را مهدورالدم اعلام کرد ولی بعد او پشیمان شد و عذر خواهی کرد و پیامبر(ص) او را بخشید.

عضو هیئت علمی جمعه المصطفی خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه می‌کنم که برای نرفتن به فضای گناه نذر کنند که اگر گناه کردند روزه بگیرند تا مانع از رفتن در این فضاها شود، نسل جوان تقوا دارد و شب قدر اشک می‌ریزد و باید این موضوع را بدانند که شهوت حرام افسردگی می‌آورد و انسان را دچار رکود می کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqyav.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما