کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت عالی ملت در مقابله با کرونا از نتایج رهبری ولی فقیه است

خبرگزاری فارس , 31 ارديبهشت 1399 ساعت 18:12

مدیرکل اوقاف استان قم انسجام کنونی ملت ایران در مدیریت و مقابله با کرونا را یکی از نتایج رهبری ولایت فقیه دانست و گفت: افتخار می‌کنیم که رهبر ما، یک مرجع تقلید کامل و جامع و ولی فقیهی عادل است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری سحرگاه چهارشنبه در ویژه برنامه زنده «تسبیح سحر» در جوار حرم مطهر امامزاده جعفر شهید(ع) با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان، عبادت خداوند بوده است اظهار کرد: مهمترین مصداق عبادت، خضوع و خشوع و معرفت در برابر پروردگار عالم است، همگان وظیفه دارند به این مرحله برسند ولی در گذر از این مرحله، خدمت به بندگان هم یکی از مهمترین عبادات است و این مسئله در سیره انبیاء و اولیای الهی به وضوح دیده می‌شود.

وی افزود: حضرت محمد(ص)، امیرالمومنین علی(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع)، در یک گوشه نمی‌نشستند و به عبادت مشغول شوند، بلکه با قوت در میانه میدان بودند و هر چند در بسیاری از دوره‌ها، حق اجتماعی آنها از سوی مردم نقض شد، اما کمک به دیگران همواره جزو سیره آنها بوده است؛ حضرت علی(ع) چاه‌های بسیاری حفر کردند و به محض رسیدن به آب، آن را وقف نیازمندان می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نخلستان‌های بسیاری هم از حضرت علی(ع) به یادگار مانده است گفت: ایشان باغ‌هایی را که آباد می‌کردند یا وقف نیازمندان کرده یا می‌فروختند و پول آن را بین نیازمندان تقسیم می‌کردند.

وی ادامه داد: ایشان در جامعه‌ای اینگونه خدمت می‌کردند که مردمش، همراه آن حضرت نبودند تا علی(ع) به جایگاه واقعی خود دست یابند.

اسکندری با بیان اینکه در خدمت‌رسانی باید به نوع انسان به ما هو انسان نگریست و این سیره ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: در کمک به نیازمندان نباید به اعتقادات آنها نگریست زیرا وظیفه داریم به همنوعان خود کمک کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت آموختن طرز تفکر صحیح به دیگران خاطرنشان کرد: نوع خدمت در هر مسئله‌ای به ویژه حوزه علم و معرفت متفاوت است البته همه آنها نوعی کمک محسوب می‌شوند بنابراین خدمت‌رسانی به دیگران تنها مربوط به مسائل مالی نیست.

وی با بیان اینکه مصادیق خدمت به انسان‌ها متفاوت و بسیار گسترده است تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه طی دوره جدید مدیریت، به بخش دوم هم اهمیت زیادی می‌دهد و سعی دارد امور خیریه را هم توسعه دهد.

اسکندری به راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه شاخص اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند بنابراین مراکز افق در همین راستا شکل گرفته‌اند که شامل اقدامات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تنوع خدمات اجتماعی در مراکز افق گفت: دعوت از پزشکان جهادی برای حضور در طرح‌های ویزیت و درمان رایگان بیماران نیازمندان، ارائه داروی رایگان از محل درآمدهای بقاع متبرکه، کمک‌های مالی به نیازمندان، پرداخت دیه زندانیان غیر عمد، کمک‌هزینه‌های تحصیلی و مواردی از این دست جزو خدمات اجتماعی مراکز افق به شمار می‌روند.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی گسترده مراکز افق و شناسایی خانواده‌های نیازمند در نقاط مختلف استان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با استفاده از منابع اوقاف از محل عواید موقوفات و همچنین همراهی خیرین، کمک‌رسانی به نیازمندان را توسعه دهیم.

اسکندری ادامه داد: مردم ایران بسیار نوع دوست هستند و نمونه آنها در طول تاریخ هم کمتر دیده می‌شود، مردمی که حواسشان به شدت جمع است و معرفت آنها نسبت به دین و مبانی اسلامی عمیق و بالاست و در ضمن از شرافت، کرامت و غیرت خاصی هم برخوردار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه کمتر ملتی با نجابت مردم ایران دیده می‌شوند گفت: ما با وجود اینکه از ناحیه بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها مورد ستم قرار گرفته‌ایم، ولی هیچگاه به دیگران ستم نکرده‌ایم و این نجابت، به دلیل پیروی از اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر مسئله که مسئولان باید قدر ملت ایران را بدانند تصریح کرد: خدمت خالصانه، بهترین قدردانی از مردم به شمار می‌رود البته مردم هم قدر مسئولان خدمت‌گزار و خالص را به خوبی می‌دانند و از آنها حمایت می‌کنند.

اسکندری با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و حضور گسترده مردم در تشییع پیکر مطهر او به عنوان نماد قدردانی مردم از مسئولان خدمت‌گزار عنوان کرد: بهترین مردم را داریم بنابراین باید بهترین خدمات را هم برای آنها شاهد باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در شرایطی هستیم که برخی خانواده‌ها از نظر مالی در مضیقه هستند بنابراین وظیفه مسئولان و خیرین است که وارد میدان شوند و از همنوعان خود حمایت کنند؛ این مسئله در کشور ما و در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه، به خوبی نمایان شد و تفاوت ایران اسلامی را با حقوق بشر و شعارهای انسان‌دوستانه غربی نشان داد.

وی انسجام کنونی ملت ایران در مدیریت و مهار کرونا را یکی از نتایج رهبری ولایت فقیه دانست و گفت: افتخار می‌کنیم که رهبر ما، یک مرجع تقلید کامل و جامع و ولی فقیهی عادل است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88758

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88758/مدیریت-عالی-ملت-مقابله-کرونا-نتایج-رهبری-ولی-فقیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir