کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنرانی مقام معظم رهبری نقطه عطف روز قدس

خبرگزاری فارس , 2 خرداد 1399 ساعت 11:25

تردیدی نیست که سخنرانی تاریخی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در روز قدس سال 1441 هجری قمری، به عنوان نقطه عطفی، ماندگار خواهد شد و تا مدت ها در محافل بین المللی و عربی نقل می‌شود.


به گزارش قم نیوز سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری بود که پیام استثنائی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) به ملت های مسلمان و همه آزادیخواهان جهان، سنگ بنای یک روز تاریخی و ماندگار را رقم زد:

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.

از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»

این چنین است که بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1441 هجری قمری به عنوان چهل و سومین سالروز جهانی قدس گرامی داشته می شود تا مشخص شود تعابیر حضرت روح الله (ره) مانند «فلسطین پاره تن اسلام است» یا «روز قدس، روز حیات اسلام است»، تعابیری ماندگار و برآمده از روح استکبارستیزی اسلام ناب و دفاع جانانه و همیشگی دین از مظلوم است.

حضرت امام (ره) البته در جای دیگری هم روز قدس را مقدمه ای برای تشکیل «حزب مستضعفین» دانستند و فرمودند:

«روز قدس یک روز اسلامی و یک بسیج عمومی اسلامی است.

و من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از برای یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا.»

بر همین اساس است که باور یکی بودن «دیانت و سیاست» و همراهی عینی این دو، یکی از مهم ترین باورهای ما بوده، هست و خواهد بود که در عین حال نشانه ای از پیوند عمیق عبادات و سیاست نیز است.

و اما در سال جاری و در شرایط همه گیری کووید19 در جهان، روز قدسی متفاوت از دیگر سال ها برگزار خواهد شد تا مشخص شود کووید1948 با یاری خدا و به زودی رفتنی خواهد بود و این غده سرطانی إن شاء الله محو خواهد شد.

تردیدی نیست که نقطه عطف مراسم روز جهانی قدس امسال، سخنرانی تاریخی و ماندگار ولی امر مسلمین است که قطعا محتوای آن بویژه بیان حضرت آقا به زبان عربی تا مدت ها مورد توجه مردم و  سیاستمداران سراسر جهان و همچنین رسانه ها خواهد بود.

البته این پیام در حالی خطاب به همه آزادیخواهان جهان صادر خواهد شد که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیش از این هم بارها دفاع از فلسطین را دفاع از حقیقت و روز جهانی قدس را به معنای حقیقی کلمه، یک روز بین‌المللیِ اسلامی و نشاندهنده‌ صف ‌بندی حق و باطل و صف ‌بندی عدل در مقابل ظلم دانسته و فرموده اند:

«امروز مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ خود رانده شده داریم دفاع می کنیم، ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می کنیم.»

اکنون نباید از یاد بُرد که روز جهانی قدس، روز آزمایش بزرگ ملت ها و دولت های مسلمان هم هست.

این روز تاریخی در عین حال یادآور جمله ماندگار دیگری از ولی امر مسلمین هم هست، آن جا که پنج سال پیش فرمودند رژیم صهیونیستی، 25 سال آینده را نخواهد دید.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88790

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88790/سخنرانی-مقام-معظم-رهبری-نقطه-عطف-روز-قدس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir