کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی لاریجانی: ضوابط عادی کشور نیازمند تغییر است

خبرگزاری فارس , 2 خرداد 1399 ساعت 15:00

رئیس مجلس دهم بر لزوم تلاش مسئولان برای جلوگیری از رکود کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: زمینه فعالیت اقتصادهای خرد باید فراهم شود، شرایط امروز ما با وجود تحریم‌ها به صورتی است که باید ضوابط حالت عادی را برداشته و شرایط سرمایه‌گذاری‌های کوچک را فراهم سازیم.


به گزارش قم نیوز علی لاریجانی در نخستین نشست شورای اداری استان قم در سال جاری و همچنین آیین تکریم از خدمات و تلاش‌های وی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه تلاش‌های مدیران استانی در پیشبرد اهداف استان مؤثر بوده است، اظهار کرد: این افراد بودند که در جریان‌های مختلف از جمله سیل و کرونا پیگیری‌ها و اقدامات مورد نیاز را انجام داده و در خدمت مردم بودند.

وی از وضعیت کشورهای غربی و کشور ایران اسلامی یاد و اضافه کرد: در دنیا نداریم امثال افرادی که فداکارانه به میدان خدمت و مبارزه با کرونا آمدند و اینها سرمایه‌های مهم کشور هستند.

رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مکتب ما برای سالمندان اولویت و ارزش بیشتری قائل است، خیرین قیام کردند و مکان و منزل آماده کردند اما مکاتب دیگر سالمندان را به حال خود رها کرده است.

وی ادامه داد: در عرصه حکم‌رانی نیز یکی مثل آمریکا و ترامپ بود که هر روز یک نسخه پزشکی نوشت و یکی مثل ایران بود که نظر متخصصان ستاد ملی کرونا کار را دنبال کرد و همه از ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کردند که این رفتار بسیار ارزشمند است و نشان می دهد که مکتب اهل بیت(ع) عمیق است و با دل‌ها کار می‌کند.

لاریجانی اضافه کرد: بیماری در قم بسیار وسیع و سخت بود اما سخت‌کوشی مسئولان نیز بسیار ارزشمند بود، استاندار با وجود اینکه خود دچار کسالت بود اما در میدان عمل به صورت مستمر حضور داشت؛ خیرین نیز به صورت ارزشمند وارد میدان شدند که جا دارد از آن‌ها نیز تقدیر کنیم و امیدواریم این بیماری ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز نیازمند اهتمام خاص نسبت به گذشته هستیم، گفت: حضور، اخلاص و اعتماد مردم یک سرمایه ارزشمند است که اکنون در کشور قابل مشاهده است و در برخی از ایام‌الله به‌خوبی بروز می‌‌کند و ما باید قدردارن آن باشیم.

لاریجانی گفت: ما نگران استان قم هستیم چراکه بعد از بحران کرونا نیز کشور به ویژه قم شرایط سختی را خواهیم داشت، قم یک شهر زیارتی است که اکنون زیارت این شهر مورد تاثیر قرار گرفته و زائر در این شهر حضور ندارد به همین علت بسیاری از افراد با مشکل روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دوران پساکرونا بیکاری است، کرونا داغ بیکاری را عمیق‌تر کرده و بسیاری از گروه‌های ضعیف در کشور کار خود را از دست داده‌اند و اکنون باید با توجه به شعار جهش تولید به دنبال رفع این مشکل باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه کارخانه‌های استان قم نباید وارد رکود شوند، عنوان کرد: برای توسعه قم باید یک وضعیت چند وجهی درنظر بگیریم و نباید نسبت به یک حوزه تکیه داشته باشیم، هر چند مباحث زیارتی در اولویت است اما اگر یک وجهی شویم با بروز یک حادثه همانند کرونا، اقتصاد مردم مورد تاثیر قرار می‌گیرد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان قم مزیت‌هایی در حوزه صنعتی دارد که باید به این مزیت‌ها توجه شود، گفت: مسئولان قم باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنند، طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در حال دنبال شدن بود اما با موضوع کرونا به حاشیه رفته است.

وی بر لزوم تلاش مسئولان برای جلوگیری از رکود کارخانه‌ها تاکید و اظهار کرد: زمینه فعالیت اقتصادهای خرد باید فراهم شود، شرایط امروز ما با وجود تحریم‌ها به صورتی است که باید ضوابط در حالت عادی را برداشته و شرایط سرمایه‌گذاری‌های کوچک را فراهم سازیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه همگان باید نسبت به فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال خرد در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: اکنون نیاز است دولت امکان‌های جدیدی را برای استان‌ها قائل شود تا برخی از تصمیم‌ها در سطح استان گرفته شود و در این راستا باید اختیارات مسؤولان استانی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم و مراجع قم و خدمت به این شهر افتخاری برای بنده بوده است، اظهار کرد: بنده بیشترین وقت خود را برای پیشرفت قم گذاشتم، قم قبل از انقلاب مشکلاتی داشت که نمی‌گذاشتند این منطقه آباد شود اما اکنون قم به‌عنوان یک استان به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است.

لاریجانی از تلاش‌های احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در راستای پیشبرد اهداف استان قم تقدیر کرد و گفت: با وجود پیشرفت‌ها همچنان نیازمند کارهای بیشتری برای استان قم هستیم، اکنون باید شرایط را فراهم کنیم تا از ظرفیت شهرداری و دولت در مورد بافت فرسوده شهر قم استفاده شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز قدس عنوان کرد: مجلس مصوبه‌ای در مورد جلوگیری از پیشرفت صهیونیست‌ها داشت و طرحی در مجلس تصویب شد که نشان داد مجلس نسبت به موضوع صهیونیست‌ها غافل نیست. اکنون صهیونیست‌ها در پوشش‌های مختلف تجاوز را دنبال می‌کنند، در پوشش شرکت‌های فناورانه، صنعتی و اقتصادی ورود کرده و به دنبال نفوذ هستند اما مجلس با تصویب یک طرح استکبارستیزانه به دنبال جلوگیری از این نفوذ است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه دشمنان با زور می‌خواهند طرح معامله قرن را محقق کنند، مطرح کرد: اکنون حذف این طرح نیازمند مجاهدت است و برداشت بنده این است که کشورهای اروپایی ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند به هدف معامله قرن برسند هر چند برخی کشورهای زبون منطقه هم مایه ننگ شده و به جای اینکه قوی‌تر در میدان حضور یابند ذلیلانه‌تر عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح معامله قرن همه حقوق فلسطینی‌ها از بین می‌رود، عنوان کرد: مقابله با این طرح نیازمند پایداری است و در دنیای امروز ایران اسلامی است که صادقانه و استوار حرف می‌زند درحالی‌که دیگر کشورها پشت پرده و کوتاه حرف می‌زنند و برخی حتی به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و فشارها بر غزه زیاد است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88792

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88792/علی-لاریجانی-ضوابط-عادی-کشور-نیازمند-تغییر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir