جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 88793
منبع : خبرگزاری فارس

قم مقابل کرونا طولانی‌ترین ایستادگی را داشت

قم نيوز : معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: استان قم شدیدترین و طولانی‌ترین ایستادگی را در مقابله با کرونا داشته و با سرافرازی از این امتحان و مبارزه بیرون آمده و امیدواریم در این استان به سمت مهار کامل حرکت کنیم.
قم مقابل کرونا طولانی‌ترین ایستادگی را داشت/اختصاص 50 هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده
قم مقابل کرونا طولانی‌ترین ایستادگی را داشت/اختصاص 50 هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده
به گزارش قم نیوز محمد نهاوندیان عصر امروز در نخستین نشست شورای اداری استان قم در سال جاری و همچنین آیین تکریم از خدمات و تلاش‌های علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در اینجا از تلاش‌های مجاهدانه کادر درمانی، نیروهای مسلح، مراجع تقلید، طلاب و مردم قم که در این مسابقه ملی رتبه نخست را کسب کردند تقدیم می کنم.

وی اضافه کرد: استان قم شدیدترین و طولانی‌ترین ایستادگی را در مقابله با کرونا داشته و با سرافرازی از این امتحان و مبارزه بیرون آمده و امیدواریم در این استان به سمت مهار کامل حرکت کنیم و در این راستا باید از تلاش جهادی استاندار قم، دیگر مسئولان استان و نمایندگان قم در مجلس تقدیر کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کرونا با وجود همه تهدیدها و چالش‌ها، یک فرصت نیز بود چراکه میدانی گستراند تا نظام‌ها و مدیریت‌ها در سطح بین‌المللی با یکدیگر مسابقه دادند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی در این مسابقه خوش درخشید و علل رسیدن به این توفیق در ادامه راه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت درمانی کشور حاصل سال‌ها سرمایه‌گذاری عظیم و وسیع بوده است، عنوان کرد: نظام اسلامی پول بسیاری برای بهداشت و درمان هزینه کرده است و این عملکرد در آمادگی گوشه و کنار کشور برای ارائه خدمت به‌خوبی قابل مشاهده است.

نهاوندیان گفت: مدیریت نظام بهداشت و درمان و مدیریت اجرایی کشور توانستند بلافاصله وحدت، تمرکز و چالاکی در تصمیم‌گیری را  ایجاد کند که این موضوع یک عنصر اساسی است به تصمیم و عمل صحیح کمک می‌کند.

وی ادامه داد: جهاد در دوران کرونا یادآور دوران دفاع مقدس است و مرکزیت مدیریت این جهاد همانند مدیریت دوران دفاع مقدس بود، فعالیت‌های اقتصادی، طلاب و مردم همه گوش به فرمان بودند تا ببینند ستاد ملی مبارزه با کرونا چه می‌گوید، با اطلاع‌رسانی و تبیین و بدون هیچ اجباری حرکت به سمت اهداف مورد نظر دنبال شد.

نهاوندیان تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر بسیاری از تحلیل‌گران و دلسوزان نگرانی خود را نسبت به سرمایه اجتماعی اعلام کرده‌اند اما کرونا نشان داد که در لحظه امتحان مردم با یکدیگر بوده و با هم عزم و فهم مشترک دارند.

وی رویکرد ایمانی و جهادی را چهارمین عنصر در مبارزه موفق با کرونا دانست و عنوان کرد: رهبری از یک سرمایه ایمانی استفاده کردند؛ اکنون در برخی از کشورها کادر درمانی را به زور و زحمت هم نمی‌توانند سرکار بیاورند، اکنون بر اساس آمار اعلام شده در این کشورها در بسیاری از خانه‌های سالمندان افراد زیادی فوت شده‌اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نیز این عناصر می‌تواند به کمک کشور بیاید، عنوان کرد: اکنون در برخی از کشورهای بزرگ حرف از نرخ رکود دو رقمی است که این رکود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد با موانع کرونایی از جمله بسته شدن مرزها روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: در حوزه تولید با نگرانی‌هایی روبه‌رو شده و موانع تحریمی و موانع محیط کسب و کار نیز قابل مشاهده است، با این موانع به صورت همزمان مبارزه کردن نیازمند تکیه بر چهار عنصر یادشده است.

نهاوندیان تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی در زیرساخت‌های حمل و نقل و انرژی کارهایی شده است که اگر این کارها را با دیگر کشورها مقایسه کنیم ایران نمره بالایی می‌گیرد، هر چند در حوزه حقوقی و سرمایه‌گذاری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه تحلیل کنندگان در تحلیل این تاب‌آوری کشور با وجود شرایط فعلی مانده‌اند، اظهار کرد: به صورت حتمی از این مرحله عبور خواهیم کرد اما شرط اصلی ایستادگی مناسب است، ستاد ملی کرونا به میدان آمده و با نبود امکانات بودجه‌ای تصمیم‌های مورد نیاز برای کاهش فشارها و افزایش حمایت‌ها اتخاذ شده است.

وی از اختصاص 50 هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده یاد کرد و گفت: لازمه گذر از بحران مدیریت قاعده‌مند و همزمان منعطف است به این معنا که وقتی شرایط دشوار می‌شود پریشان نشویم . بر اصول پایبند باشیم و به اقتضائات مکان و زمان نیز توجه کرده و منعطف عمل کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جهادی ما در عرصه کرونا با ظهور در عرصه اقتصادی موجب پیشرفت قابل توجه اقتصاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی یک مدیریت قاعده‌مند و منعطف بود، این شخصیت به اصلاح ساختاری اقتصاد توجه داشت و یکی از قوانین دوره وی بهبود مستمر محیط کسب و کار بوده است.

وی از پیگیری جدی لاریجانی برای فعالیت بخش خصوصی یاد کرد و گفت: اقتصاد ایران اگر بخواهد ظرفیت خدادادی کشور را به منصه تولید و ظهور برساند باید به سمت غیردولتی شدن حرکت کند و دولت نظارت را دنبال کند.

نهاوندیان پیگیری جدی برای گسترش مناسبات اقتصادی را از دستاوردهای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: علی لاریجانی همیشه به دنبال توسعه و آبادی و پرداختن به مباحث فرهنگی و اجتماعی قم و کشور بوده است و در حقیقت انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس مجلس قدرشناسی ملت ایران از مردم قم بود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcexf8v.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما