کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوچرخه‌های GPS دار و نسل چهارم در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 3 خرداد 1399 ساعت 19:58

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح مطالعاتی دوچرخه‌های نسل چهارم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در قم خبر داد و گفت: بدون ایجاد زیرساخت مناسب نمی‌توانیم توقع ارتقاء فرهنگ شهروندی در استفاده از دوچرخه را از مردم داشته باشیم.


به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به تصویب نهایی اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم اظهار داشت: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک و همچنین تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه برنامه‌های جامعی در شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

وی ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت استفاده آسان از دوچرخه را یکی از راه‌های تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به‌جای خودروی شخصی، موتورسیکلت و یا حتی اتوبوس دانست و افزود: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌عنوان حمل‌ونقل پاک نیازمند ایجاد شرایط ایمن و قابل‌دسترس برای کاربران هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آغاز خط‌کشی معابر برای ایجاد مسیر ایمن را گام نخست عنوان کرد و گفت: از هفته آینده خط‌کشی دو خیابان اصلی به‌صورت پایلوت آغازشده و امیدواریم تا پایان سال تمام خیابان‌های فاز نخست اجرایی شدن این طرح را خط‌کشی و معبرکشی کنیم.

وی یکی دیگر از الزامات تشویق مردم به استفاده از دوچرخه را دسترسی آسان به دوچرخه مطرح و بیان کرد: برای دسترسی آسان به دوچرخه نیازمند سازوکاری به‌روز و قابل‌کنترل هستیم و برای این موضوع مطالعات زیادی انجام‌شده است.

ذاکریان از آغاز همکاری با شرکتی دانش‌بنیان برای راه‌اندازی نسل چهارم دوچرخه خبر داد و گفت: در این طرح دوچرخه‌ها با نصب چی پی اس و نرم‌افزار اندروید توسط کاربر انتخاب‌شده و در دسترس آسان خواهد بود.

وی امکان استفاده از همه نقاط شهر از دوچرخه و پرداخت الکترونیکی را مزیت این طرح خواند و تصریح کرد: در این طرح نیاز نیست کاربر دوچرخه را به محل اولیه بازگردانده و می‌تواند در مقصد دوچرخه خود را تحویل دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بازگشایی قفل و قفل مجدد دوچرخه نیز توسط نرم‌افزار انجام‌شده و این طرح در حال حاضر در تهران و اصفهان اجراشده و مورد استقبال قرارگرفته است.

وی با تأکید دوباره بر ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل ایمن و پاک خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز با  افزایش سفرهای داخل شهری با خودروی شخصی شاهد آسیب‌های زیست‌محیطی و ایجاد ترافیک در شهر بوده و باید اعتماد لازم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پاک را با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بازگردانیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88805

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88805/دوچرخه-های-gps-دار-نسل-چهارم-قم-راه-اندازی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir