چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 88874
منبع : خبرگزاری فارس

108 بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 108 بیمار مشکوک به کرونا بستری در مراکز درمانی استان داریم که 38 بیمار بد حال هستند.
108 بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند
108 بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به روند بستری بیماری کرونایی در استان قم اظهار کرد: این روند نزولی است، 108 بیمار مشکوک به کرونا بستری در مراکز درمانی استان داریم که 38 بیمار بد حال هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیماران کرونایی که در مراکز درمانی استان قم بستری هستند یا سالمندند یا بیماری زمینه ای دارند، به همین دلیل باید از بیماران پرخطر حفاظت بیشتری صورت گیرد، هم اکنون 90 درصد مرگ‌ومیرهای بیماری کرونا مربوط به این این گروه از بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نباید مردم را بترسانیم، ولی نباید بیماری کرونا را شوخی بگیریم، وضعیت استان قم در وضعیت زرد است.

قدیر با اشاره به راه‌های انتقال بیماری کرونا اظهار کرد: این راه‌ها تغییر نکرده است و تب، سرفه، خستگی، بدن درد و دردهای گوارشی از جمله علائم این بیماری است، تغییر فاحشی در ژنتیک و رفتار بیماری کرونا مشاهده نکردیم.

وی ادامه داد: در مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان قم هستیم و هنوز به مرحله مهار این بیماری در استان نرسیدیم، باید مردم را این خصوص هوشیار نگه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از دو دسته باید تست کرونا گرفته شود، یک دسته افرادی که دارای علائم این بیماری هستند و دسته دیگر افرادی که ارتباط نزدیک با دسته نخست دارند، در استان قم به دنبال شناسایی خوشه‌های ابتلا به کرونا هستیم.

کرونا با اشاره به احتمال افزایش سفرها به استان قم اظهار کرد: افزایش حجم بار مسافرت به استان را پس از بازگشایی حرم‌ها انتظار داریم و در این زمینه در آماده باش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید ضدعفونی نقاط پرریسک در استان قم ادامه یابد، چون تماس هنوز یکی از راه‌های ریسک در انتقال ویروس کرونا است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceev8v.jh8vfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما