کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان صنعت قم:

واحدهای تولیدی قم به شهرک‌های صنعتی منتقل می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 8 خرداد 1399 ساعت 13:27

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تلاش داریم تمام واحدهای تولیدی را که از ماهیت صنفی خارج و به شکل صنعتی درآمده را به‌سرعت به شهرک‌های صنعتی منتقل کنیم.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: هم‌اکنون حجم اصلی فعالیت‌های تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد اما تعدادی از واحدها نیز هنوز درمناطق مختلف استان و اطراف شهر به‌صورت پراکنده فعالیت دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کوتاه‌ترین زمان به شهرک‌های صنعتی منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس قانون واحد تولیدی که از ماهیت صنفی خارج و به صنعتی تبدیل می‌شود باید در شهرک‌های صنعتی مستقر گردد و در این زمینه قم به خاطر داشتن شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناسب و پراکندگی آن‌ها در مناطق مختلف استان با مشکلی مواجه نیست.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان همچنین از امکانات فنی و زیرساخت‌های موردنیاز برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار بوده و آماده استقبال از صنعتگران هستند.

سیجانی گفت: پراکندگی برخی از واحدهای تولیدی در مناطق مختلف استان علاوه بر امکان آسیب رساندن به محیط‌زیست، کار نظارت و بازرسی بر نحوه عملکرد این واحدها را نیز دشوار می‌کند و به همین دلیل طرح انتقال واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان یک ضرورت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی موجب شکل‌گیری قطب‌های تخصصی تولید محصول می‌شود و صنعتگران به دلیل دسترسی آسان‌تر به مواد و ابزار تولید با صرف هزینه کمتری می‌توانند محصول خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 88904

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88904/واحدهای-تولیدی-قم-شهرک-های-صنعتی-منتقل-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir