کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

300 اثر به دبیرخانه دومین کنگره ملی شعر فاطمی ارسال شده است

خبرگزاری تسنیم , 8 خرداد 1399 ساعت 16:24

دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است،گفت: از جلمه نکات برجسته این دوره این است که عمده آثار برای این کنگره سروده شده که آثار فاخر و برجسته ای هستند.


به گزارش قم نیوز رضا یزدانی اظهار داشت: شعر ولایی از پربسامدترین قطعه‌های پازل موضوعی در زبان فارسی است و چه زیباست که این نگاه زیبا و شاعرانه در سرودن از عمیق‌ترین و ماناترین آموزه‌های دینی قرار بگیرد و آنچه بر صفحات دل‌ها نقش می‌بندد اشعاری در مدح و منقبت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) باشد.

دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی بیان کرد: اگر چه عمر چکامه‌ها و سروده‌هایی که به پیشگاه آن حضرت تقدیم شده و فاخرترین آن‌ها این افتخار بزرگ را داشته‌اند که در کتیبه‌های ضریح مطهر و نیز دیواره‌های دو صحن مطهر از زائران این بانوی بزرگوار دلربایی کنند، بیش از حدود سه سده نیست ولی کیفیت این آثار ولایی در مقایسه با آثار منظوم و مرتبط با دیگر امامزادگان به مراتب رنگین‌تر، وزین‌تر و دلنشین تر است.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شعر فاطمی ادامه داد: زمان ارسال اثر به دبیرخانه دومین کنگره ملی شعر فاطمی با توجه به درخواست شاعران و با استقبال از این دوره تا 15 خردادماه تمدید شد.

یزدانی ادامه داد: موضوع قابل توجه در این دوره این است که آثار ارسال شده به دبیرخانه درباره شهر مقدس قم آثار قابل توجهی است، برگزاری نشست نقد و بررسی آثار برگزیده یک روز پیش  مراسم اختتامیه از جمله برنامه های این کنگره است.

دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی با بیان اینکه تاکنون 300 اثر به دبیرخانهدومین کنگره ملی شعر فاطمی ارسال شده است، تصریح کرد: از جمله نکات برجسته این دوره این است که عمده آثار ارسال شده جدید و برای این کنگره سروده شده که آثار فاخر و برجسته ای هستند.

وی گفت:‌ علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این موضوعات به دبیرخانه ارسال کنند:

1. پرداختن شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان دختر، خواهر و عمه‌ امام معصوم و سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب موضوعاتی چون کرامت، حجاب، عفاف، آزادی، علم‌آموزی و...

2. پرداختن شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

3. سیره‌ و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب موضوعاتی چون جهاد، مناظرات دینی، ولایت‌پذیری و...

یزدانی خاطرنشان کرد: موضوع ویژه این کنگره هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) از مدینه به قم است و شاعران می‌توانند آثار خود را در بخش شعر کلاسیک(غزل، قصیده، مثنوی و...) و کوتاه‌نوشت (نیمایی، سپید، ، هایکو، سه‌گانی، رباعی، دوبیتی و غیره) به دبیرخانه ارسال کنند، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیرخانه: 09380378941 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88913

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88913/300-اثر-دبیرخانه-دومین-کنگره-ملی-شعر-فاطمی-ارسال-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir