پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : 88918
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۴ هزار سوادآموز قمی در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند

قم نيوز : معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۱۴ هزار سوادآموز قمی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و از قشر مولد در فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.
۱۴ هزار سوادآموز قمی در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند
۱۴ هزار سوادآموز قمی در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به فعالیت‌های سوادآموزی در قم اظهار داشت: تعداد کلاس‌های تشکیل‌شده سوادآموزی در قم در سال گذشته  800 کلاس بود که 250 کلاس به پایان رسیده است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در این مدت 14 هزار سوادآموز قمی در گروه سنی 10 تا 49 سال و از قشر مولد در فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، دوره‌ها و کلاس‌های سوادآموزی و آموزش تعطیل نبوده و در کنار آموزش‌های سوادآموزی، مهارت‌های مقابله با کرونا و  ثبت‌نام در سامانه سلامت و غربالگری را به خانواده‌ها و سوادآموزان آموزش دادیم.

قاسمی‌نیا با بیان اینکه در حدود 75 درصد از کلاس‌های سوادآموزی در ایام کرونا در قم فعال بوده است، یادآور شد: در این ایام درصد بالایی از سوادآموزان قمی در فضای مجازی به کسب آموزش پرداختند که جلوگیری از ترک تحصیل، تداوم آموزش و حفظ وضعیت موجود در سوادآموزی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت در ایام مقابله با کرونا بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت، توانستیم دوره‌های سوادآموزی را به سرانجام برسانیم و سوادآموزان در دوره‌هایی سوادآموزی و دوران انتقال و تحکیم و سواد، آموزش رایانه شرکت کردند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم  اضافه کرد: در سال قبل طرح آموزشی و فرهنگی و اعتقادی نماز کلید بهشت، طرح خواندن با خانواده، طرح حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی و مسابقات علمی و فرهنگی نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه سوادآموزی قلب آموزش است و با استفاده از فضای مجازی و گوشی همراه تلاش شده بخش زیادی از آموزش دنبال شود تصریح کرد: با تشکیل گروه‌های آموزشی اجازه تعطیلی دروس را ندادیم.

قاسمی‌نیا بیان کرد: سوادآموزان و سواددهندگان در اجرای طرح‌های آموزشی نهایت همکاری و مشارکت را داشتند و حتی در مناطقی که امکان دسترسی به اینترنت و فضای آموزشی برای سوادآموزان وجود نداشت، در قالب طرح‌هایی از تعطیل شدن آموزش جلوگیری به عمل آمد.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: از طرفی این آموزش‌ها ویژه سوادآموزان از طریق شبکه آموزش سیما بعدازظهرها ساعت 17 و سی دقیقه، فرصت خوبی را برای یادگیری فراهم کرد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ویژه آموزش مجازی با موضوع سوادآموزی ویژه آموزش‌دهندگان است که با شعار سوادآموزی در خانه آغاز و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: در این جشنواره آموزش‌دهندگان از نحوه آموزش و تدریس خود فیلم کوتاهی تهیه‌کرده و در قالب سی دی تا پایان اردیبهشت‌ماه به معاونت سوادآموزی ارسال کردند، قرار است پس از داوری آثار، در روز جهانی سوادآموزی مصادف با 8 سپتامبر و 17 شهریور از برگزیدگان تجلیل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjn0j.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما