شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 88935
منبع : خبرگزاری فارس

مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد

قم نيوز : رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تاکید بر اینکه مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد، گفت: هوشمندسازی متولی مشخصی ندارد و هر نهادی به صورت مستقل کارهای خود را پیگیری می‌کند.
مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد
مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد
به گزارش قم نیوز همایون یزدان‌پناه با بیان اینکه نرم افزاری داریم که سامانه های مختلف شهرداری و شهر می‌توانند به آن متصل شده و یکپارچه عمل کنند، اظهار کرد: این نرم‌افزار این قابلیت را دارد که اطلاعات را به صورت الکترونیکی تبادل کرده و نتیجتا داده‌های مشترکی به دست خواهیم آورد تا بتوانیم تحلیل کنیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بیان کرد: البته مشکل اینجاست که دستگاه‌ها مشارکت لازم را در خصوص داده‌نگاری در این نرم افزار ندارند که این حلقه مفقوده باید توسط نهادهای بالادستی حل شده تا شهر هوشمند تحقق یابد.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه مدیریت شهر هوشمند به صورت قانونی در کشور وجود ندارد، افزود: هوشمندسازی متولی مشخصی ندارد و شاید به نوعی هر نهادی به صورت مستقل کارهای خود را پیگیری کند.

وی گفت: وزارت ارتباطات مجموعه‌ای است که زیرساخت‌ها و بسترهای کاری را فراهم می‌کند؛ حتی وزارت کشور هم که مرتبط با شهرداری‌ها است نمی‌تواند برای شهرداری‌ها تعیین تکلیف کند چون شهرداری‌ها زیر نظر شوراهای اسلامی شهر کار می‌کنند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اذعان به اینکه مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی دارد و قوانین با هم تداخل ایجاد می‌کنند، بیان کرد: مدیریت هوشمند شهری که مدیریت یکپارچه الکترونیکی است خیلی ساده است و همین ساختارها وجود داشته و فقط باید تبادل داده الکترونیکی صورت گیرد و در قم، شهرداری اگر محور این کار قرار گیرد حاضر است که هزینه‌های این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpoq4.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما