شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 88949
منبع : خبرگزاری تسنیم

25 هزار خانواده نیازمند از سوی گروه‌های جهادی مساجد قم شناسایی شدند

قم نيوز : رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: گروه‌های جهادی در مساجد قم، ۲۵ هزار خانواده نیازمند را از نظر اطلاعات وضعیت معیشت شناسایی کردند.
۲۵ هزار خانواده نیازمند از سوی گروه‌های جهادی مساجد قم شناسایی شدند
۲۵ هزار خانواده نیازمند از سوی گروه‌های جهادی مساجد قم شناسایی شدند
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این ستاد در ایام کرونا و برخی از برنامه‌ها در سال جاری اظهار داشت: در این ایام در مساجد، گروه‌های جهادی زیادی تشکیل شد و در نمازخانه‌های ادارات نیز دبیران اقامه نماز، برنامه‌های فرهنگی زیادی را دنبال کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: کارهای جهادی فراوانی در این ایام شکل گرفت و بسته‌های معیشتی ویژه اقشار ضعیف و آسیب‌دیده با مشارکت خیرین در این مساجد تأمین و توزیع شد.

وی تصریح کرد: اگرچه اقامه نماز در مساجد از اسفندماه و با شیوع کرونا، تعطیل بود، اما مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی، فعالیت‌های گسترده‌ای را در جهت خدمت به مردم در پیش گرفت و دستورالعمل‌هایی از ستاد اقامه نماز کشور ویژه ائمه جماعات صادر شد، ضمن اینکه ائمه جماعات در ادارات نیز ملکف شدند در موقع نماز، برای مشاوره به خانواده‌ها و کارکنان و پاسخ به احکام حضورداشته باشند.

خامه یار بیان کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با هدف ترویج نماز، مسابقه احکام نماز و تولید محتوا در فضای مجازی از جمله اقدامات مهم ستاد به شمار می‌رود، البته فعالیت‌های سال قبل طبق شاخص‌ها ارزیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی نیز مشارکت خوبی در حمایت از اقشار ضعیف داشتند و در این باره شرکت مخابرات 1000 بسته معیشتی در سطح مساجد به نیازمندان اهداء کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم اظهار داشت: تشکیل گروه‌های جهادی در مساجد، برکات و آثار زیادی داشت، به‌ویژه اساتید تخصصی نماز متشکل از 80 نفر در قالب گروه‌های جهادی به غربالگری و اخذ آمار و اطلاعات از خانواده‌های آسیب‌دیده پرداختند.

وی گفت: گروه‌های جهادی در مساجد قم، 25 هزار خانواده نیازمند را از نظر اطلاعات وضعیت معیشت شناسایی کردند تا بتوانیم کمک‌ها و مساعدت‌ها را به صورت هدفمند میان شهروندان نیازمند توزیع کنیم.

خامه یار بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در تعطیلی نمازهای جماعت، رسیدگی به وضعیت ساختمانی تعدادی از مساجد و تعمیر و نگهداری بود که با مشارکت خیرین به سرانجام رسید.

وی اظهار داشت: مشارکت و همراهی خیرین چه در کمک به نیازمندان و یا تعمیر مساجد بسیار خوب بود و چند میلیارد تومان در این زمینه جمع‌آوری و به بهترین نحو زیر نظر هیات امنای مساجد هزینه شد و گروه‌های جهادی و بسیج و ائمه جماعات و هیات امنا در تحقق بسیاری از برنامه‌ها همراهی خوبی نشان دادند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم عنوان کرد: در مساجد شاهد شکل‌گیری قرارگاه‌های جهادی و مردمی در تولید ماسک، لباس‌های بیمارستانی و تأمین بسته‌های معیشتی بودیم و جایگاه مساجد بسیار پررنگ‌تر از قبل شد.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد پس از ابلاغیه‌ها مبنی بر برگزاری نماز خاطرنشان کرد: 20 درصد از مساجد قم، شرایط برگزاری نماز جماعت را ندارد و این امر در بازرسی‌ها و بازدید از مساجد به خوبی احصاء شد، همچنین نظارت‌های خوبی با همراهی مرکز بهداشت بر روی مساجد به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

خامه یار تصریح کرد: اساتید تخصصی نماز اقدامات فرهنگی خوبی در این ایام داشتند و برنامه‌هایی نیز در برخی بوستان‌ها از جمله در شب‌های قدر برگزار شد، در حال حاضر نیز نماز در مساجدی که شرایط لازم را دارد، برقرار است، ضمن اینکه در این ایام حضور روحانی در روستاها نیز داشته‌ایم.

وی  در پایان گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خانواده‌ها نگران حضور در مساجد نباشد و هر کس شرایط لازم داشته باشد و از وسایل شخصی استفاده کند می‌تواند در مساجد حضورداشته باشد؛ البته بهتر است افراد مسن حضوری در مساجد نداشته باشند تا به وضعیت سفید بازگردیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwwn6.23n6kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما