يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : 88966
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش دوربین‌های مداربسته و تجهیز مانیتورینگ مسجد جمکران

قم نيوز : مدیر حراست و بازرسی مسجد مقدس جمکران گفت: با افزایش دوربین‌های مدار بسته و تجهیز اتاق جدید مانیتورینگ، این مکان فراهم شده تا به صورت شبانه روزی بر نقاط مختلف مسجد نظارت داشته باشیم و وضعیت را لحظه به لحظه پایش کنیم تا زائران در فضایی امن و با آرامش به انجام اعمال عبادی بپردازند.
افزایش دوربین‌های مداربسته و تجهیز مانیتورینگ مسجد جمکران
افزایش دوربین‌های مداربسته و تجهیز مانیتورینگ مسجد جمکران
 به گزارش قم نیوز ابوالقاسم شربتی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران نیز همچون سایر اماکن زیارتی برابر ابلاغیه شورای امنیت کشور باید مورد حفاظت قرار گیرد، اظهار کرد: بر این اساس از سال ۹۶ بازرسی‌های بدنی در ورودی‌های این مسجد مقدس آغاز و گیت‌های بازرسی نیز در درب‌ها نصب شد تا تمام زائرین مورد بازرسی قرار بگیرند.

 وی ادامه داد: اماکن مقدس شیعیان میلیون‌ها عاشق و دلداده دارند و تعداد معدودی نیز دشمن که مترصد سوء استفاده از فرصت برای ضربه زدن هستند. از این رو در تلاش هستیم تا امنیت زائرین در این مکان مقدس را تقویت کنیم و در مقابل این مسجد شریف را برای اخلالگران و معاندین بسیار ناامن سازیم.

 مدیر حراست و بازرسی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه اگر اتفاق ناخوشایندی مانند سرقت برای یک زائر در این مکان مقدس رخ دهد این خاطره تلخ در ذهنش ماندگار خواهد شد، بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که زائر در این مسجد مقدس احساس امنیت و آرامش داشته باشد و با عنایت حضرت ولی عصر(عج) و اقداماتی که انجام دادیم امروز وضعیت بسیار خوبی در مسجد داریم تا جایی که بیش از ۹۵ درصد سارقین شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراجع ذیصلاح می شوند.

شربتی با اشاره به اینکه از این وضعیت نیز راضی نیستیم تا زمانی که حتی یک اتفاق ناخوشایند برای زائرین در این مکان مقدس رخ ندهد، ابراز کرد: یکی از کارهای صورت گرفته، ارتقاء و تقویت حوزه مانیتورینگ است که با افزایش تعداد دوربین‌های مدار بسته در ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با افزایش دوربین‌ها که با وجود مشکلات مالی صورت گرفت و همچنین تجهیز اتاق جدید مانیتورینگ، این مکان فراهم شده تا به صورت شبانه روزی بر نقاط مختلف مسجد نظارت داشته باشیم و وضعیت را لحظه به لحظه پایش کنیم تا مشکلی برای زائران این مسجد شریف پیش نیاید و افراد در فضایی امن و با آرامش به انجام اعمال عبادی بپردازند.

مدیر حراست و بازرسی مسجد مقدس جمکران در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری زائرین با خادمین حراست و انتظامات این مکان مقدس، خاطرنشان کرد: مراقبت و مواظبت زائران از امول خودشان می‌تواند کمک خوبی برای خادمین حراست و انتظامات مسجد باشد و از وقوع سرقت پیشگیری کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3y97.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما