يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 88972
منبع : خبرگزاری فارس

طرح جامع «9 در 99 » اجرا می‌شود

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای طرح جامع 9 در 99 در راستای برنامه‌های سازمان منابع طبیعی کشور خبر داد.
طرح جامع «9 در 99 » اجرا می‌شود
طرح جامع «9 در 99 » اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی سجادی امروز اظهار کرد: «طرح جامع 9 در 99» برنامه سازمان منابع طبیعی کشور در سال 1399 برای مدیریت استان‌ها است که محورهای کلیدی حفظ، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی در این 9 محور قرار دارد.

وی اذعان کرد: از جمله محورهای « طرح جامع 9 در 99» شامل کاداستر اراضی ملی با اولویت عرصه‎های جنگلی و سواحل، تعیین تکلیف مدیریت پارک‎های جنگلی در قالب طرح‎های مصوب، تشخیص و تعیین حدود و آگهی ذخیره‎گاه‎های جنگلی، دریافت حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان کرد: ارتقا پوشش حفاظتی و تأکید بر بلوک‌بندی مناطق بحرانی و بهره‌گیری از همیاران طبیعت، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع در قالب طرح‌های مصوب مرتع‌داری با تکیه بر تولید گیاهان دارویی و توسعه دولت الکترونیک با استفاده از فناوری‌های روز و سامانه‌های هوشمند از دیگر محورهای « طرح جامع 9 در 99» است.

وی افزود: توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی نیز از دیگر محورهای « طرح جامع 9 در 99» است که این محور در قم مطرح نیست چرا که در قم آنقدر فقر فضای سبز  و پوشش گیاهی وجود دارد که اگر آب در اختیار باشد برای توسعه پوشش گیاهی و پارک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxn0j.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما