يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 88976
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح جامع حمل و نقل شهر قم به‌زودی نهایی می‌شود

قم نيوز : معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: به علت شیوع ویروس کرونا و تغییر بسیاری از برنامه‌های شهرداری تصویب نهایی طرح جامع حمل و نقل شهر قم در شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک کشور به تأخیر افتاده و امیدواریم در نیمه اول سال ۹۹ به تصویب برسد.
طرح جامع حمل و نقل شهر قم به‌زودی نهایی می‌شود
طرح جامع حمل و نقل شهر قم به‌زودی نهایی می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در شهر اظهار داشت: یکی از معیارها و شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در جوامع امروز توسعه حمل ‌و نقل عمومی است.

وی به تشریح وظایف معاونت حمل و ترافیک شهرداری قم پرداخت و افزود: ایجاد زیرساخت‌های مناسب حمل ‌و نقل و ترافیک در سطح شهر مهم‌ترین وظیفه این معاونت بوده تا شاخصه توسعه‌یافتگی یعنی روانی حمل ‌و نقل در سطح شهر را اجرایی کند.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم انسان‌محور بودن ترددهای سطح شهر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نخستین اقدام برای بازآفرینی سیستم حمل ‌و نقل عمومی به‌روزرسانی طرح جامع ترافیکی شهر بوده که بعد از 13 سال این مهم تا نیمه سال 99 به انجام می‌رسد.

وی مهم‌ترین دغدغه معاونت را در به‌روزرسانی طرح مطالعات جامع ترافیک شهر قم تعیین نقشه راه شهر قم در 15 سال آینده دانست و تصریح کرد: هر اتفاق حمل‌ و نقل و ترافیکی در حوزه و محدوده شهر مانند سیستم حمل ‌و نقل انبوه، ریلی و غیره باید بر مبنای این مطالعات انجام شود.

ذاکریان ادامه داد: مشخص شدن رینگ‌های حمل‌ و نقلی، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، بی آر تی، شبکه معابر، جانمایی پایانه‌های درون شهر و برون‌شهری، تعیین معابر پیاده‌رو، معابر ویژه دوچرخه‌سواری و همه مباحث مرتبط به حمل ‌ ونقل در این مطالعات مشخص ‌شده است.

وی علت تأخیر تصویب نهایی طرح جامع مطالعاتی ترافیک را شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و تغییر بسیاری از برنامه‌های شهرداری و به‌تبع آن معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تصویب نهایی این طرح با تأخیر روبه‌رو شد.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم تصویب نهایی این طرح را در دو شورا لازم دانست و تأکید کرد: برای مبنا قرار گرفتن این مطالعات باید شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک کشور آن را تصویب کرده و امیدواریم بدون مشکل در 6 ماه ابتدایی سال 99 به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-wn6.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما