يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 88979
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل کمیته امداد قم خبر داد؛

افزایش ۴۴ درصدی درآمد کمیته امداد قم در سال ۹۸

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: این نهاد در سال گذشته با درآمد ۶۷۲ میلیون ریالی در سال ۹۸ رکورد درآمد سال قبل را شکست و با ۴۴ درصد رشد درآمدی روبرو بود.
افزایش ۴۴ درصدی درآمد کمیته امداد قم در سال ۹۸
افزایش ۴۴ درصدی درآمد کمیته امداد قم در سال ۹۸
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار در نشست خبری که ظهر یکشنبه در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به عملکرد این نهاد در سال گذشته اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی استان قم توانست ۶۷۲ میلیون ریال درآمد کسب کند که از درآمد پیش بینی شده بیشتر بود.

وی با بیان اینکه درآمد کمیته امداد استان قم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با افزایش ۴۴ درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: سال ۹۸ از نظر اقتصادی بسیار سختی بود و ماه پایانی آنکه می‌توانست موجب درآمد بیشتر کمیته امداد بشود با شیوع کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود داشت استان قم بین تمام استان‌ها رتبه نخست جذب درآمدهای مردمی برای ایتام را به خود اختصاص داد.

۲۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانواده را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از این شمار ۵ هزار خانواده به دلیل طلاق و ۹ هزار خانواده به دلیل فوت سرپرست و یا زندانی بودن سرپرست خانواده توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود.

میرشکار ادامه داد: هزار و ۸۳۲ یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۱۸ هزار حامی از آنان حمایت می‌کنند. هم چنین هزار و ۸۲۴ بیمار صعب العلاج که زمین گیر هستند از حمایت‌های کمیته امداد بهره می‌برند. ۱۴ هزار نفر نیز بالای ۶۰ سال هستند که خدمات ویژه ای دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۴۸ هزار و ۵۱۸ نفر از کمیته امداد وام قرض الحسنه کارگشایی دریافت کردند که ۷۴۳ نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند که این وام باز پرداخت آن ۵ سال است.

۵۴۸ نفر نیز در سال ۹۸ از ودیعه مسکن بهره مند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اضافه کرد: ۵۴۸ نفر نیز در سال ۹۸ از ودیعه مسکن بهره مند شدند و ۲ هزار و ۵ نفر نیز وام اشتغال دریافت کردند که در کل مبلغ ۶۱ میلیارد تومان تا بهمن ماه به آنان پرداخته شد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در قم ۴۶ خانوار زیر پوشش کمیته امداد، سرپرست خود را از دست دادند، تصریح کرد: به خانوارهایی که فرزند کوچک داشتند ۱۰ میلیون تومان کمک بلا عوض و به سایرین ۳ میلیون تومان کمک بلا عوض شد و همچنین ۱۹ هزار بسته کمک خانوار توزیع شد.

میرشکار اضافه کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته با وجود مشکلاتی که بود ۵۰ درصد رشد داشتیم و مردم ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoona.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما