دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : 89011
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله فاضل لنکرانی: برخی رسانه‌ها فقط ظاهر دین را ترویج می‌کنند

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با انتقاد از برخی کج فهمی‌ها در عرصه دین، گفت: تعدادی از رسانه‌ها در این زمینه دچار غفلت شده‌اند و فقط به ترویج ظواهر دین می‌پردازند.
برخی رسانه‌ها فقط ظاهر دین را ترویج می‌کنند
برخی رسانه‌ها فقط ظاهر دین را ترویج می‌کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در ابتدای درس خود که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، در سخنانی به تبیین اهداف و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: هر چقدر زمان می‌گذرد انسان بیشتر به عظمت وجودی آن امام بزرگوار پی می‌برد و هم حوزه‌های علمیه و هم نسل جدید برای استمرار انقلاب اسلامی باید بیش از پیش با اهداف والای ایشان آشنا شوند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: هدف امام از نهضت اسلامی تنها اسلام و پیاده کردن معارف نورانی این دین عزیز بوده است البته این حرف به معنای نفی مردم نیست چرا که پیاده شدن اسلام سعادت دنیا و آخرت مردم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل هیچ گاه به دنبال اهداف شخصی نبودند، گفت: امام هرگز دنبال رسیدن به قدرت نبودند و دنبال به قدرت رساندن روحانیت نیز نبود و حضور روحانیت در مناصب حکومتی تنها به دلیل نیاز و شرایط خاص بود.

هدف امام راحل خارج کردن دین اسلام از محدودیت و انزوا بود

آیت الله فاضل لنکرانی هدف امام راحل را خارج کردن دین اسلام از محدودیت و انزوا دانست و تأکید کرد: امام خمینی به دنبال این بودند که اسلام را از آن دید محدودی که داشت خارج کند چرا که متأسفانه از نظر عده‌ای که مدعی کارشناسی دین اسلام می‌باشند اسلام تنها محدود به یک سری افعال اعمال عبادی فردی می‌باشد و حال آنکه امام راحل به دنبال شکوفا کردن همه ابعاد نورانی اسلام بودند.

وی افزود: ما اگر بخواهیم یک قضاوت درست و منطقی از انقلاب اسلامی داشته باشیم باید اهداف نورانی امام راحل را به خوبی بشناسیم وگرنه قضاوت ما صحیح نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از سخنان خود با اتقاد از آزادی‌های حیوانی در کشورهای غربی و مدعی حقوق بشرگفت: آزادی که اسلام بیان می‌کند در برگیرنده همه سعادت‌های دنیوی و اخروی بشر است و حال آنکه در غرب آزادی ادعا شده موجب خشکاندن دین و معنویت و نهاد خانواده است.

وی در محور پایانی سخنان خود با انتقاد از توجه برخی رسانه‌ها و جریان‌ها به ظواهر دین و غفلت از باطن و حقیقت دین گفت: متأسفانه امروز در برخی جاها تنها ظواهر دین ترویج می‌شود اما از روح و حقیقت دین فاصله گرفته می‌شود؛ برخی رسانه‌ها هم در این زمینه دچار غفلت شده‌اند و تنها به ترویج ظواهر دین می‌پردازند و حال آنکه سبک زندگی اسلامی و دینی تنها گفتن برخی اذکار و اوراد نیست بلکه سبک زندگی اسلامی یعنی زندگی عاقلانه مومنانه و در چارچوب مقررات دینی است.

امام خمینی (ره) مخالف دیوار کشی در دانشگاه‌های بودند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) مخالف دیوار کشی در دانشگاه‌های بودند گفت: امام راحل در مورد اینکه در دانشگاه بین زن و مرد به اسم اسلام دیوار کشیده شود مخالف بودند چرا که این کار تنها توجه به ظواهر دین است و البته که باید در کنار توجه به حقیقت و روح دین به ظواهر هم اهمیت داده شود.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان گفت: روح دین از انسان فردی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت می‌کند کسی که مقاوم و متعهد است؛ چرا که شهید سلیمانی تربیت امام و انقلاب بودند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizuav.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما