کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۱ شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند

خبرگزاری تسنیم , 13 خرداد 1399 ساعت 14:00

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم گفت: ۱۱ شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند، هر چند ارتش در قم در طول دفاع مقدس یگان مستقلی نداشت اما پدافند هوایی ارتش امروز جایگاه ویژه و ممتازی در حفظ امنیت آسمان کشور دارد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور اظهار داشت: امسال چهلمین سال حماسه دفاع مقدس است و ستاد بزرگداشتی به همین مناسبت در استان قم تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با اشاره به ارزش و اهمیت ترویج رشادت و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس افزود: این ستاد در قالب هفت کمیته فعالیت های خود را ادامه می دهد.

وی با اشاره به وجود مزار مطهر دو شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز قم بیان کرد: وجود مزار شهدای گمنام در هر مکان، تجلی بخش آرمان‌های دفاع مقدس است و سبب یادآوری و ترویج گفتمان ایثار و شهادت می‌شود.

دبیر ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در قم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد و آیندگان این موضوع را بدانند که قم برای دفاع مقدس چه اقداماتی انجام داد.

لقمان‌پور تصریح کرد: 11 شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند، هر چند ارتش در قم در طول دفاع مقدس یگان مستقلی نداشت اما پدافند هوایی ارتش امروز جایگاه ویژه و ممتازی در حفظ امنیت آسمان کشور دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم بیان کرد: جمع‌آوری اسناد و خاطرات شهیدان والامقام ارتش، برپایی سری نمایشگاهی شهدای ارتش و معرفی نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس، برخی از اقداماتی است که از سوی این یگان صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشادت و فداکاری رزمندگان طلبه در 8 سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: در دفاع مقدس بیش از 23 هزار طلبه رزمنده حضور پیدا کردند که بیش از 4300 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی شدند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89025

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89025/۱۱-شهید-خلبان-ارتش-متعلق-استان-قم-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir