کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استان قم پیشگام نیروگاه‌های خورشیدی خانگی شود

خبرگزاری فارس , 13 خرداد 1399 ساعت 20:11

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری قم گفت: استان باید از ظرفیت تسهیلات دولتی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی استفاده کند و استان قم در این زمینه پیشگام باشد.


به گزارش قم نیوز ذبیح الله عبداللهی امروز اظهار کرد: احداث این شهرک مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم است و باید شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دنبال احداث این شهرک باشد، پیگیری تامین اراضی شهرک صنعتی نیزار در حال انجام است؛ دو هزار هکتار از اراضی ملی برای این شهرک وجود دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک صنعتی نیزار فراهم است و احداث این شهرک برای ساماندهی واحدهای صنعتی در آن منطقه اهمیت دارد، هم اکنون واحدهای صنعتی منطقه نیزار پراکنده هستند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری قم افزود: باید سهم احداث نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی خانگی در استان جذب شود، منابع مالی برای احداث این نیروگاه‌ها در استان قم وجود دارد، این مساله جزو مصوبات قانون بودجه است و استان قم توانایی زیادی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

عبداللهی توجیه اقتصادی احداث نیروگاه خورشیدی در استان قم را بالا دانست و تصریح کرد: استان باید از ظرفیت تسهیلات دولتی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی استفاده کند و استان قم در این زمینه پیشگام باشد، تسهیلات 50 میلیون تومان برای احداث این نیروگاه‌های خانگی مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: به دنبال تاسیس کمیته ویژه احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در سطح شهرستان قم هستیم تا شاهد تسریع در احداث این نیروگاه‌ها باشیم.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری قم خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی در استان در زمینه اشتغال، پای کار باشند، نباید اهمیت بحث اشتغال کم شمرده شود تا بتوانیم شعار سال را بتوانیم محقق کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89035

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89035/استان-قم-پیشگام-نیروگاه-های-خورشیدی-خانگی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir