سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 89041
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد اعضای شورای شهر از پیشرفت نامناسب متروی قم

قم نيوز : جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم برگزار و در این جلسه از پیشرفت نامناسب مترو قم انتقاد و استفساریه ماده ۱۰۰ تخلفات ساختمانی به تصویب رسید.
انتقاد اعضای شورای شهر از پیشرفت نامناسب متروی قم؛ سازمان قطار شهری قم عملکرد مطلوبی ندارد
انتقاد اعضای شورای شهر از پیشرفت نامناسب متروی قم؛ سازمان قطار شهری قم عملکرد مطلوبی ندارد
به گزارش قم نیوز یک‌صد چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم  ‌با حضور رئیس شورا، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

حسن بختیاری در این جلسه به مسئله مترو پرداخت و اظهار داشت: عملکرد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در بعضی از بخش‌ها قابل‌توجه بوده اما در بعضی از موارد مانند مترو قابل دفاع نیست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم زمان اتمام پروژه مترو را مربوط به دو سال گذشته دانست و افزود: پروژه مترو بایستی دو سال قبل به بهره‌برداری می‌رسید اما متأسفانه شاهد آن هستیم که بخش عمده کار باقی‌مانده است.

انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان قطار شهری

وی پروژه مترو را در حال نفس زدن برای بقا توصیف و تصریح کرد: مجموعه مترو به ریاست استاندار اداره می‌شود و باید جدی‌تر به این موضوع پرداخته و هماهنگی‌های لازم با پیمانکار انجام شود و باید متأسفانه اعتراف کنیم عملکرد سازمان قطار شهری به ریاست استاندار مطلوب نیست.

وی مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی داخل شهری را نیز یکی دیگر از نقاط ضعف شهرداری دانست و تأکید کرد: در بهره‌گیری از بخش خصوصی در حوزه اتوبوسرانی شاهد پسرفت در یک سال گذشته بوده و سازمان اتوبوسرانی دوباره به یک سازمان بزرگ تبدیل‌شده است.

بختیاری برگزاری 6 مرحله مناقصه و عدم شرکت‌کننده در این مناقصه‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: باید این مسئله آسیب‌شناسی شده و راهبرد مشخصی برای این مسئله تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

تصویب استفساریه  ماده 100 در قم

سپس مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه استفساریه  درباره ارزش معاملاتی تبصره ماده 100 در سال 99 را مطرح کرد و با نظر موافق کمیسیون در سه آیتم  مازاد تراکم، پیش از سه سقف به بالا و تفکیک سه سقف تصویب شد.

در ادامه لایحه اخذ صدور پروانه بهره‌بردار موقت به مدت سه سال با ضریب 5 پی و تأمین پارکینگ در حاشیه سرای ایرانی را محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم قرائت کرده و با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

همچنین لایحه اخذ مجوز قطعه زمین مربوط به مسجد حضرت ولی‌عصر برای ساخت سرویس بهداشتی با حفظ مالکیت شهرداری در دروازه ری نیز توسط محسن محرری قرائت‌شده و  با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8gbw.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما