کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

350 طرح اشتغال روستایی در قم در سال 99 اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 13 خرداد 1399 ساعت 23:34

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم گفت: در سال جاری ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی ویژه ۱۰۰۰ نفر در قم مصوب شده است.


به گزارش قم نیوز حسن عندلیب امروز در دومین جلسه کمیته اقتصادی،اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: در زمینه اشتغال روستایی می‌توانیم پروژه‌هایی را با همراهی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه این ستاد در جهت اشتغال خرد، فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان و روستاهای قم بر عهده دارد، افزود: در استان قم، ظرفیت‌های فراوانی در خصوص اشتغال روستایی از طریق شرکت‌های تعاونی وجود داشته که هنوز به‌طور کامل از آن استفاده‌نشده و خلأهایی وجود دارد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم اضافه کرد: روستائیان در قالب شرکت تعاونی می‌توانند سرمایه‌گذاری بیشتر و اشتغال فراوان‌تری به وجود بیاورند که در قم مغفول مانده است.

وی با اشاره به طرح‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی امام در قم خاطرنشان کرد: در طرح مصوب سال 98، تعداد 300 طرح و 340 نفر اشتغال‌زایی تعریف شد که در اهلیت سنجی برای روستاها، 925 نفر اشتغال برای 390 طرح مورد بررسی قرار گرفتند.

عندلیب عنوان کرد: در این میان 245 طرح نهایی و وام مورد مصوب پرداخت شد که حجم سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریال و 741 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بود، اگرچه برنامه ما برای 300 طرح بود اما شیوع کروناویروس در پایان سال گذشته مشکلاتی را در جهت اشتغال به وجود آورد و موجب شد طرح به‌طور کامل محقق نشود.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری 350 طرح اشتغال روستایی ویژه 1000 نفر در قم مصوب شد که عمدتاً مشاغل خرد و جدا از فعالیت شرکت‌های تعاونی است، گفت: از این 350 طرح، 53 نفر از سال قبل در جهت دریافت وام جامانده بودند که به بانک معرفی شدند و 94 نفر نیز در ابتدای سال معرفی کرده‌ایم که درمجموع 150 نفر از افراد را شامل می‌شود و 200 نفر دیگر نیز در نوبت قرار دارند.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم گفت: برای این 200 نفر در روستاهای قم هدف‌گذاری شده است تا طبق اقلیم و شرایط روستایی بتوانند طرح‌های خود را به سرانجام برسانند.

وی افزود: در یک طرح بسیار اثرگذار، اگر دستگاه‌های اجرایی و حمایتی مبلغی را به اشتغال اختصاص دهند و آن را در اختیار ما قرار دهند، 5 برابر آن را در جهت اشتغال به کار می‌گیریم که این طرح می‌تواند بخش زیادی از بیکاری در سطح روستایی را از میان ببرد.

عندلیب خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای کل کشور در سال جاری224 هزار شغل شامل 180 هزار اشتغال‌زایی برای آسیب‌دیدگان کرونا بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89043

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89043/350-طرح-اشتغال-روستایی-قم-سال-99-اجرایی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir