کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واحدهای صنعتی مستقر در جاده قم – کاشان ساماندهی می شوند

خبرگزاری تسنیم , 13 خرداد 1399 ساعت 16:49

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی قم بیرون از شهرک‌های صنعتی و ۶۰ درصد نیز داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در حاشیه دهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع در روند بازدید میدانی از 4 واحد صنعتی در جاده قم کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این منطقه صنعتی، واحدهایی قدیمی در محور جاده کاشان مستقر هستند که از 4 واحد در صنایع فلزی، ریخته‌گری، لبنیات و مواد غذایی و بسته‌بندی بازدید شد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم افزود: این واحدها از جمله واحدهای موفقی هستند که علی‌رغم مشکلات در تولید و صادرات، فعالیت دارند و در برخی از واحدها تا بیش از 100 نفر اشتغال وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این بازدید میدانی که با حضور استاندار قم و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی در رفع تولید انجام شد، از نزدیک با مسائل و مشکلات تولید و صنعت آشنا شدیم و برخی از دغدغه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سیجانی بیان کرد: با توجه به اینکه این واحدهای صنعتی خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی است و متولی ندارند با مشکلاتی دست به گریبان هستند که باید به آن رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: این واحدهای صنعتی مشکلات خود را پیرامون آب و فاضلاب و تامین زیرساختها و سرمایه در گردش و برخی مجوزها در طرح توسعه بیان کرده‌اند و قرار شد در کمیته‌های تخصصی به طور جدی این مسائل رفع شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم عنوان کرد: هر 4 واحد که مورد ارزیابی قرار گرفت برنامه توسعه دارند و با توجه به اینکه منطقه صنعتی و کاربردی صنعتی است در صورت وجود اراضی در جوار کارخانه و واحد صنعتی می‌توانند توسعه یابند.

وی گفت: اجازه تاسیس واحد صنعتی جدیدی در این منطقه داده نمی‌شود و فقط واحدهای مستقر می‌توانند در صورت در اختیار داشتن زمین مناسب توسعه پیدا کنند.

سیجانی افزود: قم در سال 75 به استان تبدیل شد و استان جوانی است و قبل از آن 900 واحد صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی فعالیت داشتند، اما بعد از استان شدن دو شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد در ابتدای امر شکل گرفت و تعدادی از واحدهای صنعتی به این شهرک‌های صنعتی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: از 2300 واحد صنعتی در قم، 40 درصد بیرون از شهرک‌های صنعتی و 60 درصد نیز داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیان کرد: قرار است واحدهای صنعتی مستقر در جاده قم –کاشان ساماندهی شوند و در طرح توسعه مورد حمایت قرار بگیرند البته محورهای جاده اراک و اصفهان قبلا صنعتی بوده و به مسکونی شده وانتقال واحدهای صنعتی را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدها در طرح توسعه و اخذ مجوز از شهرداری دارای مشکلاتی هستند که به زودی با حضور مدیران شهری این مشکلات نیز رفع می‌شود.

گفتنی است امروز از شرکت استیل ریزان، کفش صحرا، شیر ژال و مواد غذایی گوهر سبز آسمان و محصولات بسته بندی اسطوره بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89048

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89048/واحدهای-صنعتی-مستقر-جاده-قم-کاشان-ساماندهی-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir