شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 89070
منبع : خبرگزاری تسنیم

پروژه دشمنان علیه قم / موج‌سواری ‌ضدانقلاب با اخبار کذب و نادرست

قم نيوز : صداقت مسئولان بهداشت استان در اعلام ابتلای دو نفر در قم به کووید ۱۹  سبب شد به همراه آن پروژه قم‌هراسی هم از سوی دشمنان شروع شود تا دیروز قم را به یک شهر آلوده کرونایی و امروز علت هجوم ملخ‌ها به دیگر استان‌ها نامیده‌اند.
گزارش|‌پروژه دشمنان علیه قم / موج‌سواری ‌ضدانقلاب با اخبار کذب و نادرست
گزارش|‌پروژه دشمنان علیه قم / موج‌سواری ‌ضدانقلاب با اخبار کذب و نادرست
به گزارش قم نیوز شهر مقدس قم دومین شهر مذهبی کشور و مادر انقلاب اسلامی است. شهری که نقطه عطف شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بوده و وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران این شهر را به نگین شهرهای مذهبی دنیا معرفی کرده است وجود حوزه علمیه و بیوت علما و مراجع عظام تشیع سبب شده که دشمنان انقلاب برای این شهر خواب‌هایی را ببینند.

دشمن در هر دوره‌ای از انقلاب اسلامی چشم دیدن این شهر را نداشته است. در دوره 8 سال دفاع مقدس که آماج حملات دشمن بود و امروز هم به‌طور زیرکانه فرهنگ این شهر را نشانه گرفته‌شده است، حال از تأثیر بر پوشش مردم و زنان این شهر تا تأثیر بر نوع بیماری و تسخیر بناهای رومی همه و همه حرف از جنگ فرهنگی دشمن با قم «مادر انقلاب» دارد.

اما در درست زمانی که کشور آماده یک رویداد مهم سیاسی و آن‌هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود ناگاه خبر وجود و بیمار آلوده به ویروس کووید 19 همه رسانه‌ها را آماده یک جنگ رسانه‌ای علیه شهر قم کرد و غول‌های رسانه‌ای دنیا به همراه رسانه‌های داخل که پیاده سربازان پیاده‌نظام دشمن بودند با تیترهای بزرگی شهر قم را «شهر آلوده» به ویروس و یا به عبارتی« منشأ آلودگی» کرونا نامیدند.

درحالی‌که اعلام خبر وجود دو بیمار مبتلابه کرونا ویروس درستی و صداقت مسئولان استان را در ترازوی راستی آزمایی سنجیده بود و این خبر باعث شد تا در کشور انقلابی برای مبارزه با این ویروس منحوس شکل گیرد؛ هرچند تا دیروز قم در زمینهٔ ویروس کرونا با بحران روبرو بود اما با مدیریت خوب مسئولان، همکاری مردم و تلاش و مجاهدت کادر درمانی و هم‌چنین همراهی مراجع عظام و گروه‌های جهادی امروز قم موفق‌ترین شهرهای کشور و به جرات دنیا در مبارزه و مدیریت بحران کرونا است.

پروژه قم‌هراسی هرچند تا حدودی موجی از شایعات علیه این شهر مقدس به راه انداخت ولی آن‌طور که بایدوشاید هم موفق نبود اما طی روزهای اخیر بیان یک دیدگاه غیرعلمی آن‌هم از سوی یک مجری یک شبکه رسانه‌ای مبنی بر قم دلیل ورود ملخ‌هایی است که امروز در استان‌های کشور در حال طغیان و چپاول مراتع هستند شده است، این در حالی است که وجود این ملخ‌ها به دلیل بارندگی‌های بسیار بوده و وجود ملخ‌ها از استان‌های جنوبی کشور شروع‌شده است.

پروژه قم هراسی پروژه‌ای است که با شروع کرونا در کشور و بیان خبر کشف دو بیمار مبتلابه کووید 19 در قم شروع شد پروژه‌ای که خطرات و نحسی آن برای قم و قمی‌ها از خود ویروس کرونا هم خطرناک‌تر بود شاید این سؤال در ذهن قمی‌ها ایجاد می‌شود که نقش دستگاه‌های فرهنگی که اعتبارات کلان کشوری دارند این روزها چیست؟ چرا با این پروژه ادامه‌دار قم هراسی مقابله نمی‌شود؟ چرا باید قم و قمی‌ها آماج شایعات دروغین رسانه قرار گیرند.

شایعات و جنگ قم هراسی خطرناک‌تر از ویروس کرونا

یک استاد حقوق دانشگاه و مؤلف حقوق عمومی و حقوق بین‌الملل سلامت درباره دلایل پروژه قم هراسی علیه قم به خبرنگار تسنیم می‌گوید: قم منشأ ابتلا  یا به عبارتی آلودگی نبود ولی نخستین بار موارد ابتلا در این شهر تشخیص داده شد درحالی‌که غول رسانه‌های غربی و منافقان با ادعای وجود فرودگاه و هم‌چنین حضور طلاب بین‌الملل و چینی جامعه المصطفی سند و مدارکی را رو کرده و سعی در ارائه این شایعات با مدارک جعلی بودند.

سید محسن قائمی عنوان می‌کند: قم به دلیل موقعیت جغرافی و ارزش‌های عقیدتی و اینکه یک خاستگاه انقلاب اسلامی است قربانی یک شایعه و اظهارنظر غیردقیق و غیرمنصفانه از سوی بعضی مسئولان در حوزه بهداشت شده است.

به گفته وی، نباید تنها به محتوای خبری و یک تیتر خبری اعتماد کرد باید با جستجو و دقت از صحت خبر اطمینان یافت نه اینکه دوباره این اخبار را بازنشر و به پروژه قم هراسی اقدام کنیم.

قائمی می‌افزاید: در واقع قم هراسی به معنی ترسیدن از هویت است نه از کالبدی به نام شهر قم این پروژه ترس از هویت دینی و حاکمیتی است تا به دنبال آن انسجام و هم‌دلی مردم را نشانه گیرد.

به گفته این استاد حقوق دانشگاه و مؤلف حقوق عمومی و حقوق بین‌الملل سلامت، به دنبال پروژه قم هراسی نوعی نابودی هویت ایرانی بود و با این طرح این سؤال که مگر کرونا در کشور ما با کرونا در کشورهای دیگر دنیا فرق دارد؟ با توجه به اعلام خبر ابتلا از همان روزهای نخست بحران مدیریت و همان ساعات اولیه مدارس،مراکز علمی و خوزه‌ها تعطیل شد و اعلام این خبر ربطی به انتخابات هم نداشت.

 حال به سراغ جهاد کشاورزی استان قم رفته و این خبر علمی که هجوم ملخ‌ها به استان‌های کشور هم دلیل آن قم بوده و یا از استان قم شروع‌شده است هرچند مجری این رسانه ملی از مردم فرهنگی و انقلابی قم عذرخواهی کرده ولی بیان چنین استدلال‎های غیرعلمی خروجی و شایعات غیرمنطقی را به همراه دارد.

ملخ‌های مناطق جنوب اغلب مهاجر هستند

رئیس جهاد کشاورزی استان قم در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار تسنیم، درباره منشأ ورود این ملخ‌ها به کشور می‌گوید: اینکه گفته شود ملخ‌هایی که به استان‌های کشور هجوم کردند از قم آمده‌اند هیچ دلیل علمی ندارد و ملخ‌های مناطق مرکزی به‌ویژه قم از نوع بومی بوده ولی ملخ‌های سایر مناطق کشور به‌ویژه جنوبی از نوع ملخ‌های مهاجر هستند و منشأ ورود ملخ‌ها رشد بارندگی‌های کشور است.

عباس پور میدانی می‌افزاید: یک هکتار مرتع استان بیش از 400 هزار ملخ وجود داشت و این ملخ‌ها بومی هستند و به دلیل روشنایی در مناطق شهری و روستایی به این سمت حرکت می‌کنند با هدف حفاظت از مناطق مسکونی با این ملخ‌ها مقابله شده است.

به گفته وی، در ماه‌های پایان سال در مناطقی که ملخ‌ها اقدام به تخم‌گذاری کرده بودند پایش و 30 هزار هکتار از 723 هزار هکتار مراتع قم این پایش انجام‌شده است و قبل از اینکه ملخ‌ها به دوران بلوغ و قدرت پرواز برسند ما مبارزه و آفت زدایی را انجام دادیم.

با این دو مصاحبه پی می‌بریم که قم هم درزمینهٔ مدیریت بحران کرونا در کشور حرفی برای گفتن دارد و هم اینکه درزمینهٔ هجوم ملخ‌ها که دومین خبر بعد از اعلام آلودگی قم در رسانه‌ها شنیدیم موفق بوده است هرچند این ملخ‌ها بومی و هرساله مهمان ناخوانده مراتع استان و مناطق مرکزی هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdzz0j.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما