کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه کمک 13 میلیارد ریالی در قالب نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)

خبرگزاری فارس , 17 خرداد 1399 ساعت 11:15

دبیر قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی گفت: در ماه مبارک رمضان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به پویش نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) و همچنین بیش از 320 میلیون تومان کمک غیرنقدی به قرارگاه اعطاء شد که طی آن بیش از 14 هزار بسته گوشت تبرکی، 400 هزار پرس غذا و ۲۲ هزار بسته معیشتی بین محرومان توزیع شد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به راه اندازی قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی، در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه انفاق و کمک به مستمندان است و بهتر است رزمایش کمک مومنانه و مواسات در آن شکل بگیرد، اظهار کرد: نخستین جلسه این قرارگاه با حضور موسسات مردم‌نهاد و ارگان های حاکمیتی برگزار و مقرر شد با ایجاد یک ستاد مرکزی و فعالیت شش کمیته مردمی اعم از تبلیغات، فضای مجازی، مشارکت های مردمی، تامین و توزیع استانی، شمیم و خواهران، قرارگاه فعالیت خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه در طول یک ماه پنج جلسه برگزار کرد و 100 مصوبه داشت که 90 درصد مصوبات آن اجرایی شد، ابراز کرد: در طول ماه مبارک رمضان بیش از 200 نفر در این قرارگاه مشغول به خدمت رسانی مستقیم بودند و بیش از 1000 نفر هم به صورت غیرمستقیم و باواسطه ما را همراهی کردند.

دبیر قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی ادامه داد: در این مدت بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک نقدی از طریق پویش نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) جمع آوری و 14 هزار بسته گوشت تبرکی حاصل از این پویش بین محرومان توزیع شد که هنوز هم ادامه دارد.

حسین آبادی گفت: علاوه بر این، بیش از 320 میلیون تومان کمک غیرنقدی شامل گوسفند زنده، طلا و ... نیز توسط خیران و با هدف کمک مومنانه به مستمندان به این قرارگاه اعطاء شد. مهم آنکه کمک های خیرانه به قرارگاه صرفاً محدود به داخل کشور نبود بلکه کمک‌هایی از کشورهای هند، پاکستان، انگلستان، سوئد، امارات، آمریکا و تانزانیا هم به دست ما رسید.

وی با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان و با همکاری گروه های جهادی، بیش از 400 هزار پرس غذای گرم و افطاری و نیز بیش از 22 هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان بین محرومان و مستمندان توزیع شد، ابزار کرد: در کمیته استان‌ها که استان‌های تهران، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، مرکزی و کرمان با آن مشارکت داشتند، بالغ بر 36 هزار ماسک، شیلد و مواد ضدعفونی کننده تولید و توزیع شد و نیز طرح «هر مسجد، یک قربانی» در برخی از مساجد این استان‌ها کلید خورد.

دبیرقرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی با اشاره به فعالیت کمیته شمیم افزود: همچنین، در توزیع خدمات با مشارکت سپاه و در استان‌ها با مشارکت ائمه جمعه و معتمدین، پیوست فرهنگی تامین عزت نفس و کرامت انسانی دریافت کنندگان را اعمال کردیم. توزیع‌ها عمدتا توسط خادمان اعتاب مقدسه و بین محرومان واقعی با هدف توزیع در عدالت، انجام شد، علاوه بر این، بسته‌های حمایتی و تبرکی گوشت دارای پیام های مهدوی بودند و به بُعد مردمی قرارگاه توجهی ویژه شد.

حسین آبادی ادامه داد: با بسترسازی قرارگاه برای حضور گروه های جهادی در مسجد مقدس جمکران، 33 گروه جهادی با ما همکاری کردند و بیش از هشت هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد. دامنه پوشش خدمات قرارگاه هم استان‌های قم و استان های مذکور و همکار ما است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قرارگاه به نیازهای روز جامعه به فراخور مناسبت ها، فعال می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پویش نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) فعال است که علاقه مندان می توانند با شماره گیری کد دستوری *780*313# در آن شرکت کنند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 89074

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89074/ارائه-کمک-13-میلیارد-ریالی-قالب-نذر-قربانی-سلامتی-امام-زمان-عج

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir