شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 89078
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

اجازه دلالی و بورس زمین در شهرک‌های صنعتی قم را نمی‌دهیم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به این که اجازه دلالی و بورس زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حبس منابع مالی شرکت، را نمی‌دهیم، گفت: سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی همواره مورد توجه و تجلیل خواهند بود، بنابراین امتیاز حق بهره برداری از اراضی صنعتی صرفاً می بایست در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار گیرد.
اجازه دلالی و بورس زمین در شهرک‌های صنعتی قم را نمی‌دهیم
اجازه دلالی و بورس زمین در شهرک‌های صنعتی قم را نمی‌دهیم
به گزارش قم نیوز اسرافیل شعاعی در گفت و گویی، با تاکید بر اینکه زمین‌های شهرک‌های صنعتی نباید محلی برای دلال‌بازی باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی هزینه‌های زیادی انجام شده است، نباید زمین‌های این شهرک توسط عده‌ای معطل و حبس شود، بنابراین تعیین تکلیف و فسخ قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی استان با جدیت دنبال و با این هدف گذاری بستر برای سرمایه گذاران جدید فراهم می‌شود.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های در دست اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی قم، ادامه داد: استفاده از ظرفیت شهرک‌های موجود و فعال استان اولویت نخست شرکت شهرک‌های صنعتی است و در این راستا قرارداد زمین‌های واگذار شده که هیچ گونه بهره برداری منجر نشده اند، فسخ خواهد شد.

شعاعی اظهار کرد: تعیین تکلیف قراردادهای منعقد شده راکد در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که به سرمایه گذاران زمین واگذار شده، ولی به هر نحوی، اراضی واگذار شده به آنان موجب راه اندازی واحد نشده است، در جلسه هیأت حل اختلاف بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت موجود در شهرک‌ها برای ایجاد واحدهای صنعتی در اولویت قرار دارد و در نتیجه میزان پیشرفت فیزیکی طرح ها و نیز ساخت و ساز واحدهای صنعتی به دقت رصد و کنترل می‌شود و اگر چنانچه اقدامی از سوی طرفین قرارداد بر روی زمین خریداری شده صورت نگیرد، بر اساس ضوابط و قوانین موجود نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان و سرمایه گذاران، برای پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی و مالی آتی، فریب دلالان با عنوان فروش زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را نخورند و کلیه درخواست ها و معاملات احتمالی خود را قبلاً با واحد امور متقاضیان و حقوقی شرکت شهرک های صنعتی استان، هماهنگ و بررسی نمایند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbwgbw.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما