شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 89087
منبع : خبرگزاری مهر
توسط اوقاف قم؛

۵ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند قم توزیع شد

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از توزیع ۵ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در قم خبر داد و گفت: ارزش تقریبی هر بسته‌ ۴۰۰ هزار تومان بوده‌ است.
۵ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند قم توزیع شد
۵ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند قم توزیع شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به ضرورت مسئله پیشگیری در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اهمیت کمک‌های همدلانه و مؤمنانه به نیازمندان در این شرایط اظهار کرد: بر این اساس اداره کل اوقاف استان قم اقدامات گسترده‌ای را در ایام همه‌گیری کرونا به مرحله اجرا درآورده است.

وی افزود: تهیه و توزیع ماسک بین زائران بقاع متبرکه استان قبل از تعطیلی موقت آنها و بعد از بازگشایی محدود بقاع، گندزدایی و ضد عفونی کامل بقاع متبرکه، ضد عفونی معابر و منازل همشهریان با همکاری نیروهای بسیجی و نظارت بر تعطیلی نماز جماعت و زیارت زائران در بقاع متبرکه استان بخشی از این اقدامات بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تهیه و توزیع حدود ۷ هزار بسته بهداشتی شامل ژل و مواد ضد عفونی‌کننده بین مردم استان به همت مراکز افق بقاع متبرکه، عنوان کرد: همچنین طی سه مرحله شاهد تهیه و توزیع پنج هزار بسته معیشتی خانواده‌های نیازمند به ارزش تقریبی هر بسته‌ای ۴۰۰ هزار تومان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه ماه گذشته می‌توان به تهیه و توزیع حدود دو هزار بسته فرهنگی شامل ادعیه منتخب، دفتر نقاشی، مداد رنگی، اسباب بازی کودکان، بروشور بقاع متبرکه، یاد نامه شهدا و یک جلد کتاب قرآن و مفاتیح و صحیفه سجادیه در بین شهروندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا اشاره کرد.

حجت الاسلام اسکندری از پرداخت بخشی از هزینه‌های دارو و درمان بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفاتی با همین نیت خبر داد و گفت: در مجموع ۸۰۰ میلیون تومان در این بخش پرداخت شده است همچنین ۸۰۰ نفر از بیماران نیازمند، مساعدت‌های مالی به ارزش مجموع ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل و تکریم از ۱۲۲ نفر جهادگران طلبه که در بهشت معصومه سلام الله علیها مشغول تغسیل و تکفین متوفیان مبتلا به بیماری کرونا هستند، در اختیار گذاشتن کمپینگ امامزاده جمال‌الدین علیه السلام برای اسکان نیروهای ارتشی، تشکیل تیم بازرسی جهت بازدید مستمر از بقاع متبرکه و اجرای پویش سراسری دعای فرج در خیابان‌های اطراف امامزادگان موسی مبرقع و سید علی، رأس ساعتی مشخص در شب میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، اقدامات دیگری هستند که اوقاف استان قم نسبت به انجام آنها اهتمام ویژه‌ای داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ظهر روز نیمه شعبان، زیارت آل یاسین و صلوات شعبانیه در بقاع متبرکه قرائت و از طریق سیستم صوتی فراگیر برای شهروندان پخش شد عنوان کرد: در اعیاد شعبانیه همچنین شاهد راه اندازی کاروان بزرگ نسیم انتظار، همراه با نصب بیش از هزار عدد شبرنگ «یا مهدی ادرکنی» بر روی خودروها، با اجرای سرود خیابانی و با اهدای تبرکات بقاع متبرکه به شهروندان بودیم.

وی با اشاره به نور افشانی بقاع متبرکه و خیابان‌های اطراف حرم‌های مطهر امامزادگان در شب میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کرد: راه اندازی کاروان زیارت در محلات شهر مقدس قم با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، از دیگر اقدامات مناسبتی اوقاف استان قم طی این مدت به شمار می‌روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در ماه مبارک رمضان هم ویژه برنامه «تسبیح سحر» از بقاع متبرکه شاخص استان قم به صورت زنده روی آنتن سیمای مرکز قم رفت؛ این برنامه شامل سخنرانی، مداحی، دعای سحر، قرائت قرآن و اذان و همچنین گفت‌وگو با کارشناسان مذهبی بود ضمن اینکه مسابقه پیامکی هم در همین قالب از سوی اداره کل اوقاف استان به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی ویژه ماه رمضان در سطح شهر و بکارگیری ۲۷ نفر از مبلغان روحانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی، دیگر اقداماتی هستند که در طول ۳۰ روز ماه رمضان اجرایی شدند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzgbw.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما