کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلنگ احداث 2 پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم امسال زده می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 17 خرداد 1399 ساعت 20:29

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: رفع معضل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم از مطالبات سه ساله شورای اسلامی شهر است.


به گزارش قم نیوز روح‌الله امراللهی در خصوص تأمین پارکینگ در هسته مرکزی شهر اظهار داشت: رفع معضل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم از مطالبات سه‌ساله شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر یک پروژه احداث پارکینگ در محور زیر سطح استاد فقیهی حدفاصل خیابان 19 دی تا ساحلی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک نیز در تقاطع عمار یاسر با خیابان آذر در دست اقدام است، در این تقاطع، پارکینگی است که هنوز نام‌گذاری رسمی ندارد و شهرداری زمین آن را از ردیف پارکینگ‌ها تأمین کرده است.

امراللهی تصریح کرد: این پروژه به‌صورت مشارکتی یک طبقه و نیم روی هم سطح تجاری می‌شود و در سه‌طبقه منفی نیز پارکینگ احداث می‌شود و میزان پیشرفت در سفت‌کاری، 60 درصد است، هرچند برای تملک دو پلاک با موانعی روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: به این دلیل، شهرداری محدودیتی را در 40 درصد باقی‌مانده پیداکرده است که امیدواریم امسال به پایان برسد و پروژه در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در بخش پارکینگ شرقی حرم مطهر که در انتهای خیابان بلوار پیامبر اعظم (ص) قرار دارد و از تقاطع عمار یاسر شروع می‌شود که زمین آن سال‌ها از ردیف پارکینگ هزینه شده است نیز انتظار داریم شهرداری اقدام اجرایی و طراحی را به اتمام رسانده و کلنگ احداث پروژه را به زمین بزند و آن را نیز در مدت دو سال در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک پارکینگ طبقاتی نیز در خیابان معلم داشتیم که به دلیل اینکه فضای پارکینگ شرقی بود، مورد بهره‌برداری و استقبال مردم قرار نگرفته است و با توجه به افزایش قیمت که در فولاد داشتیم، هزینه‌های پارکینگ روکاری افزایش‌یافته و عملاً برای ما پارکینگ‌های روکاری و به‌اصطلاح چرخ فلکی با توجه به افزایش هزینه‌ها فعلاً برای ما مقدور نیست.

امراللهی گفت: یک پارکینگ زیرسطحی نیز اطراف میدان روح‌الله پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم طراحی آن زودتر به اتمام برسد و کلنگ یکی از این دو پارکینگ در سال 99 زده شود، با توجه به محدودیت پارکینگ در هسته مرکزی داریم تمام شهروندان گله‌مند هستند و از شهرداری تقاضا داریم در این چند موضوع اهتمام داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت:پارکینگ شهید کاظمی نیز با مؤسس مشکل حقوقی پیداکرده و هنوز مشکل حل‌نشده است و با وجوداینکه قیمت تسویه‌اش را بانک مرکزی پیش‌بینی کرده این دغدغه همچنان باقی‌مانده است و ما این پارکینگ را به‌صورت هم سطح در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89090

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89090/کلنگ-احداث-2-پارکینگ-هسته-مرکزی-شهر-قم-امسال-زده-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir