يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 89111
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون جهاد کشاورزی قم:

عملیات مبارزه با آفات در ۲۰ هزار هکتار از مزارع قم اجرا شد

قم نيوز : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها درسطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان اجرا شد که نتیجه خوبی در حفظ کیفیت‌ محصول‌های کشاورزی به دنبال داشت.
عملیات مبارزه با آفات در ۲۰ هزار هکتار از مزارع قم اجرا شد
عملیات مبارزه با آفات در ۲۰ هزار هکتار از مزارع قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز محمدعلی سلامی روز یکشنبه  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در راستای حفظ مزارع کشاورزی استان و جلوگیری از خسارات ناشی از آفات، برنامه منسجم مبارزه با آفات و بیماری‌ها از اسفندماه سال گذشته در قم آغاز شد و در بخش‌هایی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اجرای عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها به‌صورت گسترده در سطح زمین‌های کشاورزی استان علاوه بر جلوگیری از خسارت‌های فراوان،‌ موجب شده است که کشاورزان محصول بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر میزان بارش‌ها در قم بیشتر شده و همین موضوع عاملی برای گسترش آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع است که با طرح‌های پیشگیرانه همچون اجرای برنامه مبارزه با آفات تلاش شد این مساله در استان مدیریت شود.

سلامی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم و همکاری خوب کشاورزان استان، روند اجرای برنامه مقابله با آفات و بیماری‌ها در قم مطلوب بود و بسیاری از محصول‌های کشاورزی به‌خصوص غلات از خسارت‌های سنگین درامان ماندند.

وی بیان کرد: مبارزه با آفات یک کار تخصصی است که اگر در زمان و مکان مناسب صورت نگیرد،‌ تأثیرگذاری لازم را ندارد و اکنون این برنامه در قم با استفاده از جدیدترین روش‌ها صورت می‌گیرد تا علاوه بر از بین بردن آفات و بیماری‌ها،‌ کمترین آسیب احتمالی را برای محیط‌ زیست داشته باشد.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjvveo.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما