دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 89147
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم؛

آغاز کلنگ احداث کمربندی جدید قم ۲۳ خردادماه

قم نيوز : حیدری گفت: بیست و سوم خردادماه کلنگ زنی پروژه با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانسی آغاز می‌شود.
آغاز کلنگ احداث کمربندی جدید قم ۲۳ خردادماه
آغاز کلنگ احداث کمربندی جدید قم ۲۳ خردادماه
به گزارش قم نیوز حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم امروز در جلسه بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سالن کرامت استانداری، با اشاره به احداث کمربندی دوم شهر قم گفت: بیست و سوم خردادماه، جمعه این هفته کلنگ زنی پروژه با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانسی آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه شروع‌شده و امیدواریم انجام پروژه با جدیت بیشتری دنبال شود،تصریح کرد: مرتع‌دارانی که در مسیر این پروژه قرار دارند، یک مشکل جدی با اجرای این پروژه دارند که باید به‌صورت جدی در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

او با اشاره به تلاقی کمربندی جدید قم با شهرک کفش و دمپایی گفت: این مشکل در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حل‌شده و اولویت با احداث کمربندی بوده است.

صبوری درباره ساماندهی بازارچه کفاشان نیز ابراز کرد: انجام این پروژه در اختیار سازمان بهسازی حرم مطهر قرار داده‌شده و می‌توانیم منابع را در اختیار سازمان بگذاریم که پروژه را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: از ابتدا، فقط بحث کف‌سازی و جداره سازی پروژه مدنظر بود که با مطالعاتی که از سوی سازمان بهسازی حرم مطهر انجام‌شده بحث اصلاح، بهسازی و تأسیسات برق آن‌هم مطرح‌شده است.

او ادامه داد: برآورد ساماندهی این بازارچه در سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان بود، درحالی‌که با منابع ناچیزی که به بازآفرینی شهری اختصاص می‌یابد عملاً اتفاق خاصی نمی‌افتد و عملاً بیش از یک پروژه بازآفرینی با منابع موجود نمی‌توانیم اجرا کنیم و باید سهم استان از منابع برای زیرساخت‌ها گرفته شود.

او تأکید کرد: چطور می‌شود که منابع در وزارت نیرو به اکثر استان‌ها تعلق می‌گیرد و توزیع این منابع در کل استان‌ها اتفاق می‌افتد، اما این منابع به استان قم اختصاص نمی‌یابد، فقط به اعتبار بازآفرینی نمی‌توان امیدوار به انجام پروژه‌ها بود و باید همه منابع و اعتبارات به استان تعلق بگیرد.

در بخشی از این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم پیرامون پیگیری حمایت از اجرای نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: این پروژه‌ها به بخش خصوصی برمی‌گردد و تنها پیگیری مربوط به شرکت توزیع برق استان است.

مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: مجوز‌های پروژه‌های نیروگاه خورشیدی در یک مقطعی صادر شد و واگذاری‌ها انجام‌شده، اما افق مشخصی این پروژه‌ها نداشته و بنایی برای عملیاتی شدن ندارند درنتیجه باید این پروژه‌ها از کارگروه اقتصاد مقاومتی خارج شوند.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در این جلسه اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به ایستگاه گارمانوری را مورداشاره قرار داد و گفت: در چارچوب قوانین، وظیفه شهرک‌های صنعتی انجام زیرساخت‌های صنعتی است، اما این پروژه خارج از شهرک بوده و خارج از شهرک‌ها در حوزه شرکت شهرک‌ها نیست.

اسرافیل شعاعی با تأکید بر اینکه تفاهم‌نامه این اتصال باید یک مبنای قانونی داشته باشد، افزود: هم ازنظر ایستگاه مسافری و هم ازنظر حمل بار انجام این پروژه نیاز شهرک صنعتی شکوهیه است، اما ایجاد این اتصال باید از سوی راه‌آهن انجام شود و به لحاظ قانونی شرکت شهرک‌ها نمی‌تواند اقدام به اجرای این پروژه کند.

شعاعی در پایان تلاقی کمربندی جدید قم با شهرک کفش و دمپایی را مورداشاره قرار داد و گفت: ۵ سال طول کشیده که تغییر کاربری در این منطقه صورت بگیرد و ایجاد شهرک در این منطقه اشتغال و ارزآوری برای استان دارد درنتیجه می‌طلبد که یک جلسه برای جمع‌بندی ایجاد و یا عدم ایجاد شهرک در این ناحیه برگزار شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciyzav.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما