دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 89151
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: قوه مجریه را با تعامل نمایندگان مجلس در پیگیری اولویت‌ها هماهنگ می‌کنیم

قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه قوه مجریه را با تعامل نمایندگان مجلس در پیگیری اولویت‌ها هماهنگ می‌کنیم، گفت: بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، اولویت‌های مجلس یازدهم، اقتصاد و فرهنگ است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس: قوه مجریه را با تعامل نمایندگان مجلس در پیگیری اولویت‌ها هماهنگ می‌کنیم
عضو هیئت‌رئیسه مجلس: قوه مجریه را با تعامل نمایندگان مجلس در پیگیری اولویت‌ها هماهنگ می‌کنیم
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس یازدهم دارای اولویت‌های مهمی در رفع مشکلات مردم است که در سطح کلان پیگیری می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: براساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، اولویت‌های مجلس یازدهم، اقتصاد و فرهنگ است. مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند اقتصاد و فرهنگ ازجمله اولویت‌های مهم مسئولان باشد و این تأکیدات و سفارشات باید خط‌مشی کار مجلس شورای اسلامی نیز باشد.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در شرایط تحریم و با توجه به شیوع کروناویروس در کشور، مردم دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی هستند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و تمهیدات لازم در جهت رفع این دغدغه‌ها اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله حقوق کارگران و بازنشستگان و توسعه فضای کسب‌وکار و صیانت از ارزش پول ملی ازجمله اولویت‌های اقتصادی در سطح کشور است که مجلس یازدهم باید به آن توجه داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قرار شد طبق تصمیمی روز چهارشنبه به مناسبت 14 خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با توجه به اینکه تعطیل است و مراسمی در مرقد امام راحل(ره) برگزار نمی‌شود از صبح چهارشنبه تا غروب در دو وعده تمامی نمایندگان در جلساتی اولویت‌های مجلس یازدهم را تعیین کنند.

وی گفت: ما این اولویت‌های مهم را برای نمایندگان پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانیم از طریق تعامل با قوا و نظارت‌های منسجم بر قوه مجریه در جهت رفع مشکلات مردم بیش از گذشته موفق عمل کنیم و قوه مجریه را با مجلس در پیگیری اولویت‌ها هماهنگ کنیم.

امیرآبادی فراهانی در خصوص مهم‌ترین نقاط ضعف مجلس دهم بیان کرد: مهم‌ترین نقاط ضعف مجلس قبل این بود که بیشتر نمایندگان طرفدار دولت بودند و نظارت کافی بر عملکرد دولت وجود نداشت.

وی در مورد نقاط قوت مجلس دهم نیز اظهار داشت: تصویب چند قانون بسیار خوب در عرصه سیاست و اقتصاد ازجمله نقاط قوت مجلس دهم به شمار می‌رفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تروریست شمردن نیروهای آمریکایی و بحث اقدامات متقابل در مورد تحریم‌های آمریکا و اقدامات در مقابل رژیم صهیونیستی و محکوم کردن جنایات آن‌ها ازجمله اقدامات مثبت بود.

وی گفت: یکی از اقدامات مثبت نمایندگان در دوره قبل این بود که همه طیف‌های سیاسی نمایندگان در محکومیت استکبار، لباس سپاه را پوشیدند و نشان دادند پشتیبان ارزش‌ها هستند.

امیرآبادی فراهانی افزود: اصل 142 قانون اساسی از کجا آوردی توسط مجلس دهم تصویب شد که یکی از اقدامات مهم در مقابله با فساد اقتصادی است، همچنین تصویب قانون ارزش‌افزوده از اقدامات خوب مجلس دهم به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: کارآمدی مجلس یکی از انتظارات مهم است و بخش زیادی از مشکلات به‌واسطه داشتن مجلسی کارآمد از بین می‌رود و برای تحقق چنین مجلس کارآمدی باید از همه توان و ظرفیت‌های نمایندگان به‌خوبی استفاده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشارکت و همدلی نمایندگان و نظارت خوب و مؤثر بر مسائل مسئولان اجرایی کشور ازجمله ظرفیت مهم در رفع مشکلات مردم است و باید نمایندگان در حمایت از حقوق ملت در سطح منطقه و بین‌الملل و در داخل کشور در مقابل مدیران اجرایی عزمی جدی داشته باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdff0j.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما