سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 89182
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای 30 بند با 10 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی

قم نيوز : رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه در سال جاری 30 بند سنگ ملاتی و گابیونی جدید در این استان ایجاد شده است، گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 98 نزدیک به 10 میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری استان قم اختصاص یافته است.
اجرای 30 بند با 10 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی
اجرای 30 بند با 10 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی
به گزارش قم نیوز محمود دلشادفر با اشاره به اینکه چهار حوضه آبخیز اصلی با 100 زیر حوضه در استان قم وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون 35 زیرحوضه برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری مورد مطالعه قرار گرفته و 450 بند گابیونی، سنگ ملاتی و خاکی در 30 مورد از این زیرحوضه‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 30 بند سنگ ملاتی و گابیونی جدید در استان قم ایجاد شده است، گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 98 نزدیک به 10 میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری استان قم اختصاص یافته است که در قالب چهار قرارداد پیمان‌ها بسته و کارها انجام شده است.

رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: بندهای گابیونی و سنگ ملاتی در حوضه آبخیز ونارچ با حجم هشت هزار متر مکعب، در حوضه آبخیز دره سلیمان با حجم 6 هزار و 500 متر مکعب، در حوضه آبخیز خدیجه خاتون با حجم هشت هزار متر مکعب و در حوضه آبخیز وزوا با حجم 6 هزار متر مکعب ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در پروژه‌های آبخیزداری که اعتبارات آن‌ها از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است، از ابتدای تیرماه کار را آغاز کرده و تا پایان آذرماه پروژه‌ها را تکمیل کرده‌ایم.

دلشادفر گفت: در این زیر حوضه‌های فقط از بندهای سندملاتی و گابیونی استفاده شده است چراکه با توجه به مطالعات انجام‌شده سازه‌های خاکی در این منطقه کاربردی نداشته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 12 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آبخیزداری استان قم اختصاص یافته است که با استفاده از این اعتبار پنج قرارداد پیمانی بسته شده و در حوزه‌های محمودآباد و نیزار، علی‌آباد و چاله‌گنبد، خدیجه خاتون، وشنوه و رودخانه شور پروژه‌های مختلف کار شده است.

دلشادفر با تاکید بر اینکه پروژه‌های آبخیزداری حاصل از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح ملی درحال دنبال شدن است، گفت: هر هفته استان‌های مختلف گزارشی از عملکردهای خود در این پروژه‌ها به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchizn6.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما