سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 89197
منبع : خبرگزاری تسنیم

180 دستگاه اتوبوس نوسازی‌شده تا پایان امسال به ناوگان اتوبوسرانی قم افزوده می‌شود

قم نيوز : شهردار قم از بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و گفت: بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نسبت به خرید هزینه‌ معقول‌تری برای شهرداری در برداشته و تا ۶ سال نیز می‌تواند در ناوگان فعالیت کند.
۱۸۰ دستگاه اتوبوس نوسازی‌شده تا پایان امسال به ناوگان اتوبوسرانی قم افزوده می‌شود
۱۸۰ دستگاه اتوبوس نوسازی‌شده تا پایان امسال به ناوگان اتوبوسرانی قم افزوده می‌شود
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییان‌نژاد ظهر امروز در مراسم ورود 10 دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان اتوبوسرانی شهر قم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: برای حل مسائل زیست‌محیطی نیازمند ناوگان حمل‌ونقل عمومی پویا و زنده در سطح شهر هستیم.

وی به مشکلات تحریم و تولیدات داخلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: امروز خرید هر دستگاه اتوبوس جدید برای شهرداری بیش از دو میلیارد تومان هزینه داشته و باید به راهکارهای جایگزین به‌جای خرید توجه کنیم.

شهردار قم بازسازی اتوبوس‌های غیرفعال در ناوگان اتوبوسرانی را بهترین جایگزین خرید اتوبوس دانست و تصریح کرد: بازسازی هر اتوبوس نیز در حدود 300 میلیون تومان هزینه داشته و فاکتورهای زیست‌محیطی و نصب کولر در این بازسازی لحاظ می‌شود.

وی از بازسازی 180 دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: بازسازی 180 دستگاه اتوبوس نسبت به خرید هزینه‌ معقول‌تری برای شهرداری در برداشته و تا 6 سال نیز می‌تواند در ناوگان فعالیت کند.

سقاییان‌نژاد تعداد اتوبوس‌های موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی را 400 دستگاه اعلام و بیان کرد: تعدادی اتوبوس در سال گذشته خریداری‌شده و 180 دستگاه اتوبوس نیز امسال بازسازی‌شده و به ناوگان اضافه می‌شود.

وی با توجه به تحویل 10 دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده، تأکید کرد: در مرحله نخست 80 دستگاه اتوبوس قرارداد بسته‌شده که 10 دستگاه دستگاه به شهرداری تحویل داده می‌شود و امروز 10 دستگاه نخست به ناوگان اضافه شد.

شهردار قم با ابراز امیدواری از تأمین 400 دستگاه موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال گفت: امیدواریم قراردادهای مابقی اتوبوس‌ها نیز تا پایان سال قطعی شده و ناوگان اتوبوسرانی قم برای سال 1400 با تمام ظرفیت به مدار وارد شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5f0j.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما