چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 89214
منبع : خبرگزاری ايرنا

مدیرکل گمرکات:کرونا باعث توقف صادرات درقم نشد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: باوجود کاهش فعالیت‌های تجاری در اثر کرونا، فرآیند واردات و صادرات کالا در گمرکات استان انجام می‌شود و این دستگاه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۸۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.
مدیرکل گمرکات:کرونا باعث توقف صادرات درقم نشد
مدیرکل گمرکات:کرونا باعث توقف صادرات درقم نشد
به گزارش قم نیوز محمد خلیلی بیان کرد: از مجموع کل درآمد در این مدت مبلغ ۵۸ میلیارد ریال ۹درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر عوارض و مبلغ ۲میلیارد ریال درآمد استانی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش صادرات،‌ مقدار ۱۰هزار و ۲۱۷ تن انواع کالا همچون گرانول، پفک،کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی و هیدروکربن به ارزش۹ میلیون دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادرشده است که ازلحاظ ارزش۶۳ و ازلحاظ وزن ۵۹درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ همچنین در این مدت مقدار چهار هزار و ۳۳۴ تن کالا از قبیل خودرو سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج  و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از کشورهایی همچون کره، چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش  ۲۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن ۵۷ درصد و ازنظر ارزش ۵۵ درصد کاهش داشته‌است.

وی بیان کرد: در بخش امانات پستی نیز تعداد ۱۸بسته به وزن ۷۰کیلوگرم از کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان و عراق به‌عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است .

وی ادامه داد: همچنین در بخش قضایی تعداد ۴۶ فقره پرونده  مظنون به قاچاق به ارزش ۶۰ هزار و ۱۹۴میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل‌ شده‌است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdox0j.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما