چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : 89224
منبع : خبرگزاری تسنیم

فرماندار قم: مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی و روزمزد تا پایان خردادماه اختصاص می‌یابد

قم نيوز : فرماندار قم با تأکید بر لزوم ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن کارگران ساختمانی در استان گفت: وعده ما برای ساماندهی این کارگران و اختصاص مکانی برای این کار تا آخر خردادماه است.
فرماندار قم: مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی و روزمزد تا پایان خردادماه اختصاص می‌یابد
فرماندار قم: مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی و روزمزد تا پایان خردادماه اختصاص می‌یابد
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری، در خصوص لزوم ساماندهی کارگران ساختمانی در استان اظهار داشت: بعد از برگزاری چندین جلسه با شهرداری به یک جمع‌بندی پیرامون ساماندهی کارگران ساختمانی رسیدیم، در این زمینه کار مشهد مقدس بسیار جلوتر از قم در حال حرکت است که لازم است ما نیز فعالانه‌تر در این رابطه عمل کنیم.

فرماندار قم با تأکید بر اینکه باید در راستای ساماندهی این کارگران کاری در شأن قم انجام شود، گفت: کارگران جزو اعضای جدایی‌ناپذیر جامعه هستند، این هم نوعی از کار است که در جامعه در حال انجام است درنتیجه باید در شأن این عزیزان کار انجام دهیم.

وی بیان کرد: وعده ما برای ساماندهی این کارگران و اختصاص مکانی برای این کار تا آخر خردادماه است، همچنین برپایی سه ایستگاه سیار از سوی شهرداری کار خیلی پیچیده و سختی نیست و اساسی‌تر این است که از تجربیات تهران و مشهد در این رابطه استفاده کنیم تا به یک نتیجه کاملی برسیم.

فرماندار قم پیرامون تأمین تب‌سنج برای مدارس نیز ابراز کرد: خرید تب‌سنج‌ها برای مدارس هزینه سنگینی داشته و باید به‌صورت امانی این مراکز مجهز به تب‌سنج شوند.

حیدری در پایان با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم برای جلوگیری از آتش‌سوزی گفت: هنوز بهار تمام نشده و در آستانه ورود به تابستان هستیم و سه چهار ماه دیگر با پدیده آتش‌سوزی درگیر باشیم که در صورت تأمین امکانات لازم می‌توان از بروز آتش‌سوزی جلوگیری به عمل آورد.

در ادامه این جلسه، معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آغاز به کار فعالیت روز بازارها و دست‌فروشان در 4 نقطه شهری قم اظهار داشت: معیشت این افراد متوقف‌شده بود که با این واگذاری بخشی از این مشکل حل‌شده است.

سید امیر سامع بیان کرد: تک‌تک افرادی که وارد روز بازارها می‌شوند با فاصله‌گذاری این کار را انجام می‌دهند، ناظرین حضور دارند و کسانی که رعایت نمی‌کنند برخورد می‌شود، البته شایان‌ذکر است که فعالیت این روز بازارها اشکالاتی هم دارد که آن‌ها را برطرف می‌کنیم.

وی همچنین پیرامون ساماندهی کارگران ساختمانی و اختصاص مکانی برای این کار عنوان کرد: انجمن صنفی کارگران در حال انجام کارها هستند، در حال تلاش برای فعال کردن سامانه هستیم، کارگران نیز باید هر چه سریع‌تر شماره تلفن‌های خود را در اختیار انجمن قرار دهند که هنوز این کار انجام‌نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در ارتباط با برپایی کانکس و ساماندهی موقت کارگران ساختمانی ابراز کرد: کارهای اجرایی میدان نبوت را شروع کرده‌ایم، محله دیگر میدان مفید بوده که کارهای فنی آن شروع‌شده است، بعد از دو سه هفته که سامانه راه افتاد می‌توانیم از طریق پیامک تسریع بیشتری به کار بدهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceew8v.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما