چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 89225
منبع : خبرگزاری تسنیم

اعتباری برای مقابله با کرونا در مدارس قم تخصیص نیافته است

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر اینکه لازم است اعتباری در زمینه تأمین تب‌سنج به اداره کل آموزش‌وپرورش استان اختصاص یابد، گفت: تاکنون این اداره کل هیچ اعتباری پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت نکرده است.
اعتباری برای مقابله با کرونا در مدارس قم تخصیص نیافته است
اعتباری برای مقابله با کرونا در مدارس قم تخصیص نیافته است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استاندار، برگزاری امتحانات نهایی در دو پایه نهم و دوازدهم را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت:بیش از ده هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم و در دوره متوسطه اول نزدیک به دویست مدرسه استان درگیر برگزاری امتحانات نهایی هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اختصاص اعتباری برای ضدعفونی مدارس از سوی وزارتخانه گفت: این رقم قابل‌توجه نبوده است، سعی کرده‌ایم همه امکانات را برای برگزاری امتحانات آماده و در اختیار همکاران خود در اداره کل آموزش‌وپرورش قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه لازم است اعتباری در خصوص تأمین تب‌سنج به اداره کل آموزش‌وپرورش استان اختصاص یابد، افزود: همه امکانات را برای برگزاری امتحانان از تاریخ دوازدهم تا شانزدهم امتحانات مهیا کرده‌ایم، همه فعالیت‌ها در حال انجام است اما تاکنون این اداره کل هیچ اعتباری پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت نکرده است.

شیخ‌الاسلام ابراز کرد: برای برگزاری امتحانات اطلاع‌رسانی بسیار دقیقی در سطح قم از طریق کانال‌های شبکه‌های مجازی انجام شد، قبل از بازگشایی مدارس تقسیم‌بندی جهت حضور دانش آموزان در مدارس داشتیم و سقف حضور دانش آموزان در مدارس را رعایت کردیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد: نزدیک به 30 درصد حضور دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس داشتیم، همچنین حدود چهل درصد افزایش حوزه‌های امتحانی نهایی را در سطح استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه پروتکلی را مرکز ابلاغ کرده که این منابع باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و استانداری در اختیار اداره کل آموزش‌وپرورش استان قرار دهد، خاطرنشان کرد: نزدیک به 80 درصد مدارس به تب‌سنج مجهز هستند اما لازم است تمهیدات لازم برای آینده اندیشیده شود که برای این کار لازم است.

 در ادامه این جلسه، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم نظارت مستمر اکیپ‌های نظارتی بر سازمان‌ها وادارت مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر هفته سی دستگاه مشخص و به آن‌ها جهت بازرسی نامه زده‌شده است، اما بازدیدهای ما مربوط به کل دستگاه‌ها بوده و نظارت‌ها هر هفته شامل اکیپی متشکل از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت در حال انجام است.

محمدرضا گروسی اظهار داشت: آنچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تأکید داشتند این بوده که برخی از ادارات و دستگاه‌ها موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نگرفته‌اند.

وی پیرامون بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات در این اماکن گفت: مدیرکل آموزش‌وپرورش اعلام کردند که اعتبار لازم برای تب‌سنج نداریم لازم است تعدادی تب‌سنج از سوی دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت امانی داده شود تا مشکل حل شود.

به گفته معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم با هماهنگی که با وزارت بهداشت وجود دارد، دانشگاه‌ها جزو مراکز آموزشی هستند که باید بازدید از آن‌ها صورت بگیرد و در هر هفته از مراکز آموزشی و ادارت بازدید داریم.

گروسی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان بهداشت، استانداری و رابطین بهداشتی در حال تست و ارزیابی مستمر در دانشگاه‌ها هستند و هر هفته از 31 مرکز آموزشی بازدید و نظارت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft0dc.w6d10agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما