پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 89245
منبع : خبرگزاری فارس

جزئیات جدید از روند رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت ساینا شیمی بهشت

قم نيوز : چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت ساینا شیمی بهشت در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی با حضور متهمان، وکلا، و ریاست قاضی قاسمی برگزار شد.
جزئیات جدید از روند رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت ساینا شیمی بهشت
جزئیات جدید از روند رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت ساینا شیمی بهشت
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، پس از تلاوت آیات قرآن کریم ریاست دادگاه، قاضی قاسمی، آغاز جلسه رسیدگی را اعلام کرد و حسینی وکیل متهم ردیف 20 پرونده، شرکت پویش شایان شیمی صنیع برای دفاع در جایگاه قرار گرفت و گفت: شرکت مذکور در زمان موضوع وقوع جرم تعطیل بوده و در صدد انجام امور مربوط به کار تصفیه و انحلال بوده‌ است.

در ادامه وکیل یکی دیگر از متهمین پرونده پالایشگاه پرند شیمی زاگرس به دفاع از عناوینی اتهامی مندرج در کیفرخواست پرداخت؛ قاچاق سازمان یافته و باندی سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی در توزیع مایحتاج عمومی بطور عمده و کلان از طریق قاچاق سوخت و همچنین اخلال در نظام اقتصادی از طریق سوء استفاده از فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد از عناوین اتهامی این شرکت بود.

نماینده گمرک فرد دیگری بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت: وکلای پرونده در جریان تشریفات گمرکی نیستند و اشراف ندارند و این امر موجب می‌شود دفاعیات ایشان درست نباشد.

وی در ادامه در خصوص نحوه عملکرد شرکت ساینا شیمی در گمرک و روند امور گمرکی آن شرکت توضیحاتی را ارائه کرد؛ همچنین شرط تحقق قاچاق، نحوه انجام تشریفات گمرکی صادرات مشتقات نفتی و نمونه برداری از دیگر مباحثی بود که نماینده گمرک در این جلسه به تبیین آن پرداخت.

در ادامه جلسه زارعی نماینده دادستان در خصوص رفع ایرادات، ابهامات و انتقادات به کیفرخواست مواردی را ایراد کرد.

پس از پایان تنفس دادگاه، قاضی قاسمی رئیس دادگاه، علی اکبر رضوانی متهم ردیف اول این پرونده را برای ارائه دفاعیات خود به جایگاه فراخواند.

عناوین اتهامی رضوانی صرمی عبارت است: سرکردگی در باند قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در قاچاق باندی و سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور در توزیع مایحتاج عمومی بطور عمده و کلان از طریق قاچاق سوخت، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق سوء استفاده از طریق فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد، فرار مالیاتی، پرداخت رشوه، پولشویی و عواید حاصل از جرم.

وی از عناوین اتهامی مندرج در کیفرخواست از خود دفاع کرد و به سوالات رئیس دادگاه پاسخ داد.

در ادامه رئیس دادگاه متهم دیگر پرونده سعید رضوانی را به جایگاه فراخواند؛ عناوین اتهامی متهم عبارت است: سرکردگی در باند قاچاق سوخت و عامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در قاچاق باندی و سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور در توزیع مایحتاج عمومی بطور عمده و کلان از طریق قاچاق سوخت، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق سوء استفاده از طریق فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد، فرار مالیاتی، پرداخت رشوه، پولشویی و عواید حاصل از جرم.

وی در جایگاه حاضر و از عناوین اتهامی مندرج در کیفرخواست از خود دفاع کرد و به سوالات رئیس دادگاه پاسخ داد.

رئیس دادگاه پس از اظهارات متهم پایان جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی را به جلسه بعد موکول کرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchmin6.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما