پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 89251
منبع : خبرگزاری ايرنا
یک مسئول در مرکز بهداشت قم:

درمان کرونا با روش‌های غیرپزشکی، عوارض جبران‌ناپذیر خواهد داشت

قم نيوز : مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: کرونا یک موضوع پزشکی است و درمان آن با روش‌های غیرپزشکی، عوارض جبران‌ناپذیر ازجمله مرگ افراد را در پی خواهد داشت.
درمان کرونا با روش‌های غیرپزشکی، عوارض جبران‌ناپذیر خواهد داشت
درمان کرونا با روش‌های غیرپزشکی، عوارض جبران‌ناپذیر خواهد داشت
به گزارش قم نیوز محمدتقی سلطانی افزود: برخی مردم به‌صورت ناخواسته به خرافات، شایعات و روش‌های درمانی به اسم طب اسلامی را در جامعه رواج می‌دهند، درصورتی‌که طبی به نام طب اسلامی نداریم.

وی بابیان این‌که طب سنتی از گذشته تاکنون راهکار مناسبی برای بیماری‌ها داشته است، اضافه کرد: ما به‌عنوان متولیان سلامت منکر خواص طب سنتی نیستیم، بلکه وزارت بهداشت دانشکده‌های طب سنتی را در کل کشور گسترش داده است.

وی با تاکید بر این‌که نباید تصور شود با طب سنتی به‌تنهایی می‌توان همه بیماری‌ها را درمان کرد،‌ ادامه داد: به‌عنوان‌مثال ازنظر طب سنتی در مراحل ابتدایی درمان بیماری‌های آنفلوانزا و کرونا،‌ نیاز به هیچ دارویی نیست، بلکه با استراحت در منزل و نوشیدن مایعات گرم فرد سلامتی خود را به دست می‌آورد.

سلطانی خاطرنشان کرد: اما زمانی که فرد دچار علائم و عوارض شدید شد،‌ درصورتی‌که از داروها و روش‌های علمی استفاده نشود، روش‌های نادرست غیرعلمی ممکن است باعث عوارض جبران‌ناپذیر و از دست دادن جان افراد شود.

وی تاکید کرد: کرونا یک موضوع پزشکی است و باید راه‌حل آن نیز با رفتار پزشکی صورت گیرد و غیرازاین عقلانی نیست.

وی افزود: اگر مردم از روش‌های غیرپزشکی در درمان بیماری‌ها استفاده کنند، باید منتظر باشیم بیماری‌هایی که قبلا وجود داشته و از بین رفته،‌ شیوع یابد که در این صورت کاری از دست طب نوین و سنتی برنخواهد آمد.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون،‌ افراد سالمند و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و یا نقص ایمنی هستند،‌ در معرض خطر ابتلا و عوارض شدید این بیماری قرار دارند.

به گفته وی، بیش از ۹۰ درصد افراد جان‌باخته براثر ابتلا به این بیماری سالمند بوده و یا دارای بیماری‌هایی ازجمله قلبی، ریوی و دیابت بوده‌اند.

وی یکی از عوامل مهم و موثر در پیشگیری از ابتلا را قوت سیستم ایمنی عنوان و بیان کرد: اگر فرد تغذیه مناسب، ورزش مرتب و عدم استعمال دخانیات را رعایت کند، این عوامل به مبارزه وی با بیماری کمک می‌کند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcezw8v.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما