پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 89279
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح مطالعه یکپارچه دریاچه نمک قم ویژه سرمایه‌گذاری در حال بررسی است

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری دریاچه نمک قم به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی نباید مغفول بماند.
طرح مطالعه یکپارچه دریاچه نمک قم ویژه سرمایه‌گذاری در حال بررسی است
طرح مطالعه یکپارچه دریاچه نمک قم ویژه سرمایه‌گذاری در حال بررسی است
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش در کارگروه ویژه دریاچه نمک که در سالن امام جواد(ع)استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته نشست مدیریتی در تهران پیرامون دریاچه نمک برگزار و مسائلی در جهت تصمیم‌گیری در یک مسیر مشخص مطرح شد که در نتیجه کمیته فنی و کارگروه به صورت فصلی و ماهانه شکل گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: در این باره اقدامات انجام شده در قم و سطح ملی در حال پیگیری است و با هم افزایی کار را پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: این پروژه در سطح استان در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی در دست اقدام بوده و طرح مطالعه یکپارچه دریاچه نمک ویژه سرمایه‌گذاری در حال بررسی است که مدیریت برنامه ریزی استان متولی آن است.

نوربخش بیان کرد: در این خصوص تعدد مطالعات در قم را بررسی و خلاءهای مطالعاتی را احصاء کرده‌ایم، این مطالعات در دهه 80 شروع شده و تا 90 ادامه داشته است، در بررسی خلاء های مطالعاتی به شرح خدمات رسیدیم که در قالب استعلام بود و در نهایت منجر به عقد قراردادی شد و مشاور مشغول کار است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته اکیپ مشاور و مهندسین در منطقه در حال بازدید از دریاچه نمک است تا اقدامات مطالعاتی انجام ‌شود، چرا که مطالعات قبلی یکپارچه نبود و ممکن است ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود، از طرفی اگر این طرح به صورت جداگانه انجام شود به نتیجه نمی‌رسیم، به همین دلیل مطالعات یکپارچه مورد تائید قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: قبل از هر اقدامی، نیاز به مطالعات وسیع داریم و مطالعات باید دقیق باشد و اطلاعات کاملی را در اختیار مشاور قرار بدهد تا بداند براساس چه تصمیماتی کار پیش می رود و توقفی در انجام اقدامات نداشته باشیم، ضمن اینکه سازگاری را با مطالعات در کمیته فنی بررسی می‌کنیم.

وی گفت: این طرح در گذشته تنها مبتنی بر اجرا بود، اگر هماهنگی بین استانی ایجاد شود موانع کمتری داریم، در حال حاضر نیز براساس توافقات، فعالیت ها را در استان های همجوار انجام می‌دهیم و کار از طریق مناطق مربوط به قم ادامه پیدا می‌کند.

نوربخش ادامه داد: کمیته نظارت و راهبری مطالعه می‌تواند با کمیته فنی ادغام شود تا عملیات و مطالعات در کنار هم باشد و سبب شود در پهنه‌های مربوط به استان قم راه را به اشتباه نرویم و موانع کمتر شود و بتوانیم اهداف خود را تحقق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث شورابه، 5 نقطه‌ پیشنهاد شد و به 3 نقطه و در نهایت یک نقطه رسیدیم و همه موارد را به عنوان اتفاقات مهم در اختیار مشاور قرار دادیم تا بداند با نگاه به آن زیرساختها، فعالیت گردشگری و کشاورزی و شیلات را مورد توجه قرار دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری دریاچه نمک قم به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی نباید مغفول بماند.

وی افزود: 30 درصد مطالعات انجام شده و این پروژه 40 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا پایان سال به پیشرفت خوبی برسیم، در سرمایه‌گذاری نیز به نتایج مهمی دست یافته ایم، نوع شرایط خدمات به گونه ای است که منجر به اجرای طرح و پروژه و بررسی اهلیت سرمایه گذاران در سطح ملی می‌شود.

نوربخش گفت: اگر شرایطی در تحقق اهداف مهیا نیست و موانعی وجود دارد باید با تعامل و همگرایی از میان برود و فرصت‌های لازم را برای طرح مطالعاتی و سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceow8v.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما