يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 89329
منبع : خبرگزاری تسنیم
رییس فدراسیون بسکتبال:

قم از ظرفیت ویژه‌ای برای میزبانی رقابت‌های بین‌المللی برخوردار است

قم نيوز : رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: قم به دلیل نزدیکی به تهران و فرودگاه بین‌المللی از ظرفیت ویژه‌ای برای میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی برخوردار است.
رییس فدراسیون بسکتبال: قم از ظرفیت ویژه‌ای برای میزبانی رقابت‌های بین‌المللی برخوردار است
رییس فدراسیون بسکتبال: قم از ظرفیت ویژه‌ای برای میزبانی رقابت‌های بین‌المللی برخوردار است
به گزارش قم نیوز رامین طباطبایی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال قم که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: رشد بسکتبال در کشور از رهگذر افزایش کمی مسابقات است.

وی با اشاره به راهکارهای رشد رشته ورزشی بسکتبال در ایران افزود: آموزش‌وپرورش نقش برجسته‌ای در کشف استعدادهای بسکتبال دارد و شناسایی افراد مستعد نیز صرفا با برگزاری رقابت‌های بین مدارس و بازی‌های کلاسی انجام می شود.

رییس فدراسیون بسکتبال ایران با بیان اینکه قم در کنار توجه به بخش مردان در این رشته ورزشی برای توسعه بسکتبال در بین زنان نیز برنامه‌ریزی کند، بیان کرد: ورزش بانوان در دو سال گذشته به‌ویژه در بخش بازی‌های سه‌به‌سه توسعه‌یافته اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.
طباطبایی عنوان کرد: فدراسیون بسکتبال بر وعده خود برای میزبانی قم از رقابت‌های نوجوانان غرب آسیا پایبند است اما به دلیل وضعیت نامعلوم بیماری کرونا، برگزاری تمامی رقابت‌های بین‌المللی و لیگ‌های داخلی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری ورزش دنیا بر روی ورزش‌های توپی است و این رشته‌های ورزشی ارزش‌افزوده و طرفداران بی‌شماری را در تمام نقاط دنیا دارند، زیرساخت‌های لازم برای توسعه بازی‌های سه‌به‌سه در سطح مدارس و محلات کشور فراهم است.

رییس فدراسیون بسکتبال ایران با بیان اینکه قم به دلیل نزدیکی به تهران و فرودگاه بین‌المللی از ظرفیت ویژه‌ای برای میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی برخوردار است، تصریح کرد: به دلیل ضعف زیرساختی امکان توسعه بازی‌های پنج نفره در کشور دچار مشکل است و برای کشف افراد مستعد باید به دنبال رشد بازی‌های سه‌به‌سه باشیم.

طباطبایی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از ورزشگاه 4 هزار و 500 نفری قم این استان عملا به یکی از استان‌های اصلی کشور در میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی تبدیل می شود، پروژه ورزشی امام رضا(ع) از 7 سال گذشته در شهرک پردیسان قم در حال احداث است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث پروژه ورزشی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت های مسئولین اداره کل ورزش و جوانان قم تاکنون 8.5 میلیارد تومان برای آغاز عملیات عمرانی آن تامین شده و برای بهره‌برداری کامل از طرح 50 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoena.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما