سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 89391
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت قم:

خوشه‌های صنعتی قم آماده جذب سرمایه‌گذاران است

قم نيوز : رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: براساس راهبرد اقتصادی استان در سال جهش تولید و به‌منظور رونق هرچه بیشتر خوشه‌های صنعتی و توسعه آن‌ در قم،‌ بستر خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت بخش خصوصی در این حوزه فراهم‌شده است.
خوشه‌های صنعتی قم آماده جذب سرمایه‌گذاران است
خوشه‌های صنعتی قم آماده جذب سرمایه‌گذاران است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: هم‌اکنون خوشه‌های فرش، کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ پسته،‌ انگشترسازی،‌ پوشاک، سیمان، سوهان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی برای فعالیت در قم شناسایی‌شده است.

وی بیان کرد: از میان خوشه‌های صنعتی شناسایی‌شده در قم،‌ در حال حاضر خوشه‌های فرش،‌ کفش ماشینی، سنگ، مبلمان و چوب و سوهان پیاده‌سازی شده و یا در حال انجام فعالیت است.

وی ادامه داد: صنعت قم در تولید محصولات یادشده دارای سابقه طولانی و درخشان است و بسیاری از صنعتگران به نام کشور در این حوزه‌ها در استان فعال هستند.

سیجانی گفت:‌ شهرک‌های صنعتی قم نیز دارای امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فعالیت خوشه‌های صنعتی است و آمادگی جذب سرمایه‌گذاران را دارد.

وی بیان کرد: برای رونق یافتن هرچه بیشتر فعالیت خوشه‌های صنعتی در قم، علاوه برجذب سرمایه‌گذاران و تسهیل شرایط کسب‌وکار برای آنان،‌ نیاز به بازاریابی و هدف‌گذاری برای صادرات محصولات تولیدشده به کشورهای منطقه و دیگر نقاط جهان با استفاده از برندسازی تجاری و بهره‌گیری از روش‌های جدید فروش است.

وی ادامه داد: محصولات تولیدشده در خوشه‌های صنعتی قم،‌ هم‌اکنون نیز به دلیل کیفیت بالا در بسیاری از بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود و مشتریان زیادی دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۳۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۵۸۷ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjvteo.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما