چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 89419
منبع : خبرگزاری تسنیم

80 فرصت سرمایه‌گذاری در استان قم شناسایی شد

قم نيوز : استاندار قم گفت: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی از اهداف مهم استان بوده که در این رابطه ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شد.
۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قم شناسایی شد
۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قم شناسایی شد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با تأکید بر شناسایی پهنه‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی دیگر از اهداف استان بوده که در این رابطه 80 فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شد که باید این فرصت‌ها توسعه‌یافته و شناسایی مجدد صورت بگیرد.

استاندار قم صدور مجوزهای بی‌نام را موردتوجه قرار داد و گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به دنبال شوی تبلیغاتی نبوده و نیستیم و هدفمان از مجوزهای بی‌نام این است که سرمایه‌گذار ببیند که استان چه فرصت‌هایی را برایش آماده کرده‌ایم تا آن‌هایی که انگیزه سرمایه‌گذاری دارند بر اساس اهلیت سنجی اقدام کنند.

وی از صدور 26 مجوز فرصت سرمایه‌گذاری بی‌نام خبر داد و افزود: الزامی نیست که فراخوان بدهیم که افراد را پای میز مذاکره بکشانیم بلکه می‌توان به‌صورت موردی نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.

سرمست با تأکید بر لزوم شناسایی سرمایه‌گذاران اتباع خارجی در استان ابراز کرد: برای این اتباع باید حتماً برنامه داشته باشیم که در این زمینه باید مکاتباتی صورت بگیرد و برنامه‌ریزی‌های جامعی انجام شود که بتوان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار قم با تأکید بر استفاده از سرمایه‌های اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد: استان قم به لحاظ ارتباطات بین‌المللی که دارد از ظرفیت شیعیان در جذب و شناسایی سرمایه‌گذار باید استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: باید از مجموعه اندوخته  و سرمایه عظیمی که در استان وجود دارد در راستای جهش تولید استفاده کنیم، همچنین برای تحقق بخشیدن و برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تلاش کنیم، جهش تولید در صورتی اتفاق می‌افتد که یک آورده و تزریق جدید به منابع استان داشته باشیم.

سرمست با بیان اینکه باید در جذب سرمایه‌گذاری خارجی جهش داشته باشیم، گفت: تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید برنامه عملیاتی خود را در زمینه اقداماتی که در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری در سال 99 می‌خواهند داشته باشند ارائه دهند.

وی بیان کرد: برای جهش تولید باید نوآوری داشته باشیم و از بحث‌های روتین بیرون بیاییم، در اقتصاد دانش‌بنیان دنیا در حال ورود به یک عصر نوآورانه و خلاقانه است که باید به این موضوع خیلی توجه داشته باشیم چراکه ظرفیت‌هایی در استان داریم که این ظرفیت‌ها بسیار ویژه و خاص هستند اما از آن استفاده بهینه انجام نمی‌شود.

استاندار قم با بیان محدود بودن امکانات و منابع دولتی تصریح کرد: باید پشتوانه ما نهادهای مدنی باشد چراکه این سازمان‌های مردم‌نهاد موتور محرکه تولید می‌توانند باشند، درنتیجه لازم است برای سرمایه‌گذاری و جهش تولید همه آستین بالا بزنیم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک نیست، گفت: هر دانشگاه یک پروژه و محور توسعه را بر اساس مأموریتی که دارد اتخاذ کند و از فرصت‌های مطالعاتی کمال استفاده را کرده و از آن در بخش داخل استفاده کنیم.

سرمست خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی‌شده باید به‌روزرسانی شود و مشوق‌های استان باید در طرح توجیهی بیاید، همچنین مجوزهای بی‌نام را باید حداکثری کرده و شناسایی نواحی صنعتی و خصوصی در دستور کار باشد.

استاندار قم با بیان اینکه توسعه واحدهای صنعتی باید با جدیت بیشتر در سال جاری دنبال شود، افزود: شناسایی و احیای واحدهای راکد نیز در سال جاری باید در دستور کار بوده و احیا شوند.

وی با تأکید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی ابراز کرد: با توجه به شرایط کشور در تخصیص‌ها و اعتبارات مشکلات جدی داریم و با وفور نعمت روبرو نیستیم اما حتی در این شرایط باید برنامه‌ریزی کرده و یک سری پروژه‌های اولویت‌دار را که می‌توانیم برای نیمه اول سال، نیمه دوم سال و نیمه اول سال 1400 مشخص کنیم.

سرمست مطرح کرد: در حوزه راه‌آهن چند پروژه داریم که یکی از این اولویت‌ها اتصال چشمه‌های بار به خطوط ریلی کشور است، اتصال منطقه ویژه اولویت یک و اتصال گارمانوری در اولویت دوم قرار دارد، باید حداقل این دو پروژه را برای بهره‌برداری آماده کنیم.

استاندار قم با اشاره به کلنگ زنی کمربندی جدید قم گفت: در استان و وزارت راه این عزم وجود داشت که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود، هیچ پروژه کلان و بزرگی را نمی‌توان بدون معارض پیدا کرد.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن شهرداری الکترونیک در قم ابراز کرد: در تمامی ادارات این مسئله یک اولویت بوده و پروژه اقتصاد مقاومتی است خدماتی که شهرداری قم به لحاظ نسبت جمعیت ارائه می‌دهد یکی از نیازهای بسیار ضروری است که کمک به جهش تولید و اقتصاد مقاومتی می‌کند که باید پیگیری‌های جدی از طرف معاونت عمرانی صورت بگیرد.

سرمست با تأکید بر ایجاد راه دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم گفت: باید ایجاد راه دسترسی جزو اولویت‌های استان قرار بگیرد و به‌سرعت و با جدیت باید دنبال شود تا سال جاری بتوانیم آن را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoyna.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما