پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 89437
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

موضوع اخلاق و محیط‌زیست و ارتقای سواد محیط زیستی مورد توجه قرار گیرد

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت:در سال ۹۸، ۷۶۵ مورد استعلام برای تأسیس واحد‌های صنعتی داشتیم که حدود ۵۱ مورد مخالف شده که کمتر از ده درصد بوده است.
موضوع اخلاق و محیط‌زیست و ارتقای سواد محیط زیستی مورد توجه قرار گیرد
موضوع اخلاق و محیط‌زیست و ارتقای سواد محیط زیستی مورد توجه قرار گیرد
به گزارش قم نیوز سید موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم موضوع اخلاق و محیط‌زیست و ارتقای سواد محیط زیستی را مورد توجه قرار داد و گفت:با توجه به پتانسیل عظیم علوم انسانی و اسلامی در استان در شورای فرهنگ عمومی طرح موضوع کرده‌ایم و مقرر شد که از ظرفیت این شورا در بحث اخلاق و محیط‌زیست استفاده کنیم که در صورت به نتیجه رسیدن می‌توان گام بزرگی را حتی برای کشور برداشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس بیان کرد: برای آنکه بتوان مدیریت زیست‌محیطی را در برخی مناطق اعمال کرد و دغدغه‌های محیط زیستی را به مردم منتقل کنیم نیاز به یاری مردمان این مناطق داریم، در این راستا این طرح در مدارس حاشیه مناطق تحت مدیریت استان برگزار می‌شود.

موسوی مشکینی در خصوص آموزش مربیان پیش‌دبستانی و دبیران جغرافیا و زیست‌شناسی نیز ابراز کرد: برگزاری کارگاه برای مربیان پیش‌دبستانی و تدوین کتاب انسان و محیط‌زیست برای دبیران جغرافیا و زیست‌شناسی دو اقدام خوبی بود که درزمینهٔ اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم مطالعه پژوهشی گردوغبار با محوریت دانشگاه قم را مورداشاره قرارداد و گفت: با توجه به اینکه کانون گردوغبار داخلی هم هست، برای اینکه بتوانیم این کانون‌ها را مطالعه کنیم این طرح پژوهشی انجام شد که امیدواریم مبنای خوبی برای برنامه‌ریزی‌های بعدی در کارگروه مقابله با گردوغبار در استان باشد.

موسوی مشکینی مطرح کرد: جلسات منظمی با تشکل‌های مردم‌نهاد استان داریم که در این جلسات موضوعات محیط زیستی از سوی ما و این تشکل‌ها مطرح و راه‌کار‌هایی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب مطرح می‌کنیم.

او عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ موردبحث بازدید و پایش از واحد‌های صنعتی داشتیم، که حدود ۳۵۰ مورد نمونه‌برداری از واحد‌ها اتفاق افتاد و ۳۳۰ مورد هم اخطاریه صادرشده است که هرکدام مسیر مشخصی را طی می‌کنند، که بعضاً منجر به صدور اخطاریه، تشکیل پرونده قضایی و یا تعطیلی این واحد‌های آلاینده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم اذعان کرد: در سال گذشته، ۲۹۲ روز هوای پاک و سالم، ۴۹ روز روز‌های ناسالم برای گروه‌های ناسالم و حساس و ۲۴ روز ناسالم برای عموم داشتیم.

موسوی مشکینی تصریح کرد: شرایط تعطیلی در روز‌های ناسالم برای عموم، به چند مورد و عامل بستگی دارد که منجر به تعطیلی شهر می‌شود، وضعیت جوی، نظرات مرکز بهداشت و مدیریت بحران عوامل مهمی بوده که سبب تعطیلی می‌شود.

او تأکید کرد: در سال ۹۸، حدود ۷۶۵ مورد استعلام برای استقرار و تأسیس واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی داشتیم که حدود ۵۱ مورد مخالف شده که کمتر از ده درصد بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در پایان یادآورشد: در سال گذشته ۲۹ پرونده محیط‌زیست انسانی و ۱۴ مورد پرونده محیط‌زیست طبیعی داشتیم که برخی منجر به صدور رأی شده و برخی در مراحل پیگیری قرار دارد، امسال هم امیدواریم بتوانیم هم عملکرد بهتری داشته باشیم و هم شاخص‌های محیط زیستی استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdca0yna.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما