يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 89498
منبع : خبرگزاری فارس

قاچاق و فرار مالیاتی به پویایی اقتصاد لطمه زده است

قم نيوز : امام جمعه قم با بیان اینکه رعایت اصول پایه های اقتصادی کشور بر مبنای مالیات و رعایت مستضعفین در این امورات، کار را سخت می کند، گفت: قاچاق و فرار مالیاتی که در برخی از موارد با یکدیگر همپوشانی دارند، کار را برای پویایی اقتصاد کشور سخت می کند.
قاچاق و فرار مالیاتی به پویایی اقتصاد لطمه زده است
قاچاق و فرار مالیاتی به پویایی اقتصاد لطمه زده است
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان قم با بیان این که مباحث مالیات بر پایه حرکت چرخه اقتصاد کشور می چرخد، اظهار داشت: چرخه اقتصادی کشور قوی و نیرومند نیست و نظام مالیاتی کشور از خلأ هایی برخودار است که مانع رسیدن به نقطه ایده آل است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: مالیات ضرورت اداره جامعه است و همه مردم باید در این امر همراهی و مساعدت نمایند، اظهار داشت: نظام مالیاتی کشور نیز باید ملاحظه طبقات پائین اقتصادی کشور را داشته باشد که مسئولیت فعالیت در این زمینه را دو چندان می کند.

وی با بیان این که رعایت اصول پایه های اقتصادی کشور بر مبنای مالیات و رعایت مستضعفین در این امورات، کار را سخت می کند، یادآور شد: قاچاق و فرار مالیاتی که در برخی از موارد با یکدیگر همپوشانی دارند، کار را برای پویایی اقتصاد کشور سخت می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر گسترش همکاری های میان دستگاهی تاکید کرد و گفت: رویکرد هماهنگی میان دستگاهی و افزایش تعاملات می تواند در رفع موانع تولید بسیار موثر باشد.
وی بر اهمیت هوشمند سازی فعالیت ها و بهره گیری از فضای مجازی تأکید نمود و ابراز داشت: حوزه های علمیه، ضمن حرکت در مباحث نوین از جمله هوش مصنوعی، با توجه به مقوله کرونا بیش از 90 درصد خدمات آموزش خود در ایام کرونا را در قالب فضای مجازی ارائه نمود.

محمدعلیزاده اهوازی، مدیرکل امور مالیاتی استان قم  نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مالیاتی استان، اظهار کرد: منابع مالیاتی استان قم رو به رشد است.

وی راه اندازی سامانه فضای مجازی و ابلاغ الکترونیکی معدیان مالیاتی را از رویکردهای جدید سازمان امور مالیاتی کشور دانست و در بحث فرار مالیاتی بر رابطه بین استانداردهای سازمانی و فرار مالیاتی اشاره کرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdch6kn6.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما