دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 89533
منبع : خبرگزاری تسنیم

باغ پرندگان قم اواخر تابستان سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : معاون شهردار قم از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه باغ پرندگان خبر داد و گفت: این پروژه نیمه اول سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و برای استفاده عموم آماده‌سازی می‌شود.
باغ پرندگان قم اواخر تابستان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد
باغ پرندگان قم اواخر تابستان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز باغ پرندگان قم در میان همنشینی کوهستان و کویر در دوازده هکتار در حال ساخت بوده و بعد از باغ پرندگان تهران و اصفهان بزرگترین باغ پرندگان کشور است تا کمی از گلایه‌های همشهریان از کمبود فضای تفریحی کاسته شود و یک مکان مناسب برای تفریح خانواده‌ها باشد.

عملیات احداث چهارمین باغ پرندگان کشور از سال 95، در زمینی به مساحت دوازده هکتار از سوی شهرداری قم در حال اجرا است. موقعیت این پروژه به عنوانی بخشی از پارک هزار هکتاری شهر قم،  در مجاورت بلوار شهید آوینی و بوستان کوثر قرارگرفته است.

پنج زیستگاه برای پرندگان انتخاب‌شده که شامل زیستگاه پرندگان مناطق گرمسیری، پرندگان بیابانی یا کویری، پرندگان شکاری، پرندگان جنگلی و یک قسمت مسقف برای پرندگان آبزی و پرندگانی که توانایی پرواز در ارتفاع زیاد را دارند و امکان ندارد که به‌صورت طبیعی در محیط رها شوند در نظر گرفته‌شده است.

این مجموعه شامل یازده قفسه است که نه قفسه 20 مترمربع، یک قفسه 80 مترمربع و یک قفسه 100 مترمربعی و شامل یک سوله بزرگ به مساحت 2700 مترمربع به ارتفاع 8 مترمربع به‌صورت دومنظوره احداث‌شده است که شامل گلخانه گرمسیری گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها و همچنین پرندگان حاره‌ای می‌شود.

مجموعه شش هکتاری باغ پرندگان شامل رستوران، ساختمان اداری، نمازخانه، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و غرفه تنقلات است.

در این رابطه عباس حلوایی  در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در مجموعه باغ پرندگان برکه‌ای واقع‌شده که آبشار انتهای پارک را تا ورودی پارک به طول 530 مترمربع متصل می‌کند و عملیات احداث آن به اتمام رسیده است و قرار است انواع پرندگان را به خودش ببیند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه 6 هکتار از دوازده هکتار مساحت باغ برای طرح باغ پرندگان فنس کشی شده است، اظهار داشت: 65 درصد از این مجموعه به  فضای سبز اختصاص داده‌شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی کارگران و مهندسان این طرح سبب پیشرفت 90 درصدی پروژه شده است، افزود: قرار است در این باغ صد گونه گیاهی نگه‌داری شود که حدود 50 هزار پرنده می‌شود.حلوایی از بهره‌برداری این پروژه در اواخر تابستان سال جاری خبر داد و گفت: از نیمه اول سال، این باغ برای استفاده عموم آماده‌سازی می‌شود و همشهریان قمی و مسافران می‌توانند صد گونه پرنده که تعداد سه هزار و 700 است را در محوطه باغ مشاهده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxmn6.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما