دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 89553
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

قم با آفت جدی نگرفتن کرونا روبرو است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ضمن هشدار به نادیده گرفتن بحران کرونا در جامعه، گفت: استان قم با آفت بزرگی به نام جدی نگرفتن ویروس کرونا روبرو است.
قم با آفت جدی نگرفتن کرونا روبرو است
قم با آفت جدی نگرفتن کرونا روبرو است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان که غروب یکشنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: اگر این حساسیت در جامعه ایجاد نشود که ما هنوز بحران کرونا را پشت سر نگذاشته‌ایم با خطر جدی شیوع پیک جدید روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به آمار قربانیان در طول ۸ سال دفاع مقدس، عنوان کرد: اگر در طول جنگ تحمیلی روزی ۶۶ نفر قربانی و شهید دادیم در بحران کرونا روزی ۷۴ نفر قربانی داریم ما در جنگی هستیم که سروصدا ندارد و مردم آن را جدی نگرفته‌اند در حالی که هنوز موج اول را هنوز کامل تجربه نکردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: استان قم در کنار استان‌های گیلان و سمنان استان‌هایی هستند که اولین پیک را تجربه کردند باید تلاش شود پیک دوم نداشته باشیم.

خطر کرونا برای افراد پر خطر جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطرناک بودن کرونا برای افراد پرخطری مانند افراد مسن، چاق و دارای بیماری زمینه‌ای که جزو افراد پر خطر جامعه هستند، گفت: این افراد در معرض ابتلاء به بیماری کرونا هستند و ۱۲ درصد هم افراد کم خطر با این خطر روبرو هستند باید از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی حساسیت ایجاد شود.

قدیر بیان کرد: تاکنون ۱۲۵ بیمار بستری و ۴۰ بیمار بدحال داشتیم تعداد بیماران آمار کلی نیست چرا که بیماران از بستری شدن اکراه و مقاومت می‌کنند.

به گفته وی، با وجود رشد مراسم عروسی و عزا و تجمعات باید مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی حساسیت نسبت به بحران کرونا را افزایش دهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtieo.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما