دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 89555
منبع : خبرگزاری تسنیم

آغاز دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س) / ضریح مطهر ‌گل آرایی شد

قم نيوز : جشنواره ملی کرامت، اعزام سفیران کریمه به نقاط مختلف کشور، اجرای جشن های مذهبی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، پویش تکریم دختران با عنوان فدای دخترم ‌‌دهه کرامت در کشور اجرا خواهد شد.
آغاز دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س) / ضریح مطهر ‌گل آرایی شد
آغاز دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س) / ضریح مطهر ‌گل آرایی شد
به گزارش قم نیوز برنامه‌های حرم مطهر بانوی کرامت در دهه کرامت اعلام شد.

بر اساس این گزارش مراسم شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، مداحی سید رضا نریمانی، شعر خوانی سید حمید رضا برقعی و اجرای گروه تواشیح و سرود سفیران کریمه بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن صاحب الزمان برگزار خواهد شد.

همچنین در شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها آیین تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها رأس ساعت 19 در صحن امام رضا علیه‌السلام با مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری برگزار خواهد شد و در همان شب رأس ساعت 23:30 مراسمی با اجتماع مداحان و شاعران آیینی در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

گفتنی است برنامه استقبال از خادمین آستان‌های مقدس امام رضا علیه‌السلام، شاه چراغ و جمکران از شیخان به سمت حرم مطهر همزمان با برنامه تعویض پرچم برگزار خواهد شد.

سه شنبه سوم تیر مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه ساعت 7 صبح آیین جاروکشی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در صحن امام رضا با مداحی حسن شالبافان و اسداللهی، ساعت 8 صبح آغاز جشن‌های دهه کرامت و افتتاحیه جشنواره مردمی کرامت و آیین خطبه خوانی با سخنرانی آیت الله سعیدی و مداحی سیدرضا نریمانی برگزار خواهد شد.

در ادامه سه شنبه سوم تیرماه از ساعت 10:30 ویژه برنامه جشن دختران آفتاب (با شعار فدای دخترم) همزامان با سراسر کشور در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با پخش زنده از شبکه دو سیما برگزار خواهد شد و سپس مراسم روز میلاد بانوی کرامت رأس ساعت 11:30 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در صحن صاحب الزمان خواهد بود.

همچنین سه شنبه سوم تیر برنامه سمت خدا بعد از نماز ظهر از رواق طباطبایی حرم مطهر ضبط خواهد شد و از ساعت 18 مراسم ویژه آذری زبانان در صحن صاحب الزمان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی هشترودی و مداحی نادر جوادی و شهروز حبیبی خواهد بود و سپس جشن و کرسی تلاوت فاطمی بعد از نماز مغرب و عشا با حضور قاریان مشهور کشوری و  بین المللی و مداحی مهدی رسولی برگزار خواهد شد.

از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها جشن بزرگ کرامت در بقاع متبرکه، بوستان‌ها و مساجد سراسر کشور، حضور خادمان و نمایندگان آستان در برنامه های صدا و سیما، اعزام کاروان سفیران کریمه و سفیران خواهر به پنج استان اصفهان، مازندران، یزد، لرستان و قم همراه با توزیع متبرکات آستان مقدس خواهد بود.

همینطور در این دهه مسابقه سراسری قرآنی «آوای کرامت» با ترتیل خوانی ویژه برادران، همایش «طوبای کرامت» با تجلیل از حافظان و قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث، دوره کوتاه مدت شخصیت شناسی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به صورت مجازی بر روی وب سایت qhkarimeh.ir  به همت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار خواهد شد.

از دیگر برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها تولید برنامه رسانه ای رادیو معارف در حرم مطهر، ویژه برنامه های ده روز، ده روایت (باموضوع جایگاه زن و دختر از نگاه اسلام) از مقبره پروین اعتصامی و ده روز ده روایت (باموضوع نقش ستارگان حرم در تمدن سازی اسلامی) از مقبره شیخ فضل الله نوری می باشد.

همچنین ضبط سخنرانی به 8 زبان عربی، انگلیسی، اردو، آذری، تایی و … و تولید کلیپ های 3 دقیقه‌ای با موضوع تکریم دختر با عنوان فدای دخترم و پخش در شبکه های اجتماعی و بین المللی و علاوه بر آن تولید و رونمایی از آثار رسانه ای با موضوع حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با شعار فدای دخترم و دهه کرامت به زبان های مختلف در حرم مطهر با پخش از شبکه های ملی، استانی، برون مرزی و بین المللی و شبکه های اجتماعی از فعالیت های حرم مطهر در دهه کرامت است.

از دیگر برنامه های دهه کرامت جشنواره مردمی کرامت است که شامل فعالیت‌های مردمی دهه کرامت در سراسر کشور از قبیل آذین بندی محلات، پویش جشن تکریم دختران، سفیران کریمه و  مسابقه حدیث کرامت با مشارکت تشکل های مردمی و ارگان‌های فرهنگی می باشد.

همچنین از دیگر اقدامات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در دهه کرامت تولید کلیپ صوت و نما، داستان خوانی و سخنرانی و تولیدات گرافیکی، عکس نوشته های نمایشگاهی و فضاسازی با هشتک فدای دخترم می باشد که قبل از دهه کرامت در شبکه های اجتماعی و داخلی و بین المللی منتشر خواهد شد.

امروز در نخشتین برنامه ضریح مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ‌در آستانه دهه کرامت با حضور جمعی از خادمان این بارگاه نورانی گل‌آرایی شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbssbw.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما