?>?> اصلاح بستر رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای است | قم نیوز
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 89572
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم ؛

اصلاح بستر رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای است

قم نيوز : حاجی مسگر گفت:تعرض به حریم رودخانه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد سیلاب بوده که اصلاح آن در دستور کار قرارگرفته است.
اصلاح بستر رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای است
اصلاح بستر رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای است
به گزارش قم نیوز احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم در نشست خبری مناسبت هفته صرفه‌جویی منابع آبی که در سالن همایشات شرکت آب و فاضلاب برگزار شد به لزوم کاهش ۱۳۰ میلیون مترمکعب از مصرف منابع آب اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی در استفاده از منابع به تقویت سفر‌های زیرزمینی کمک کرده و مانع فرونشست زمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم تدوین برنامه سازگاری با کم‌آبی را در جهت مدیریت منابع آبی دانست و افزود: در حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از استفاده از چاه‌های غیرمجاز جدی بوده و اجازه برداشت بی‌رویه از منابع آبی را نخواهیم داد.

حاجی مسگر مصرف آب را در حوزه‌ای صنعت، شرب، کشاورزی و فضای سبز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم تفاهم‌نامه‌ای در جهت مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی امضاشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم چالش‌های پیش رو شرکت آب منطقه‌ای قم را تشریح کرد و گفت: با توجه به تغییر الگوی بارش در کشور و شهر قم از ابتدای سال ۹۸ درگیر سیلاب بوده و این چالش عامل تدوین برنامه‌ای عملیاتی برای کاهش خطرات احتمالی سیلاب در استان شده است.

حاجی مسگر اصلاح بستر رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی را یکی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای در سال ۹۸ و ۹۹ خواند و بیان کرد: تعرض به حریم رودخانه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد سیلاب بوده که اصلاح آن در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم یکی از مطالبات جدی مردم و فعالان محیط‌زیست در استان قم را رهاسازی حقابه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده حقابه سد‌های ساوه و ۱۵ خرداد در سال ۹۸ رهاسازی شده است.

حاجی حسینی مسگر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در پیشبرد اهداف تعریف‌شده در سال ۹۹ بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان قم بوده که دو واحد نیروگاه برق‌آبی وارد مدار تولید برق شده و هشت مگاوات به ظرفیت شبکه توزیع برف افزوده‌شده است.

او سپس ابعاد طرح انتقال آب به قمرود را تشریح کرد و گفت: گستردگی طرح به مساحت ۲۷۰ کیلومتر و از دو حوزه آبریز سرشاخه‌های دز و حوزه آبریز قمرود بوده و ۱۸۱ میلیون مترمکعب آب شرب به شهر‌های دلیجان، خمین، گلپایگان، سلفچگان، ساوه و خوانسار رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم در ادامه انتقال آب از سرشاخه‌های دز را هزینه‌بر دانست و تأکید کرد: انتقال ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب از سرشاخه‌های دز هزینه سنگینی را به استان تحمیل کرده و شهروندان باید الگویی مصرف خود را تغییر داده و به سمت صرفه‌جویی حرکت کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaumna.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما