سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 89578
منبع : خبرگزاری فارس

همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...

قم نيوز : بانو! در تشخیص راه از بیراهه‌ها همواره از شما استمداد طلبیده‌ام و امیدوارم مثل همیشه یاری‌ام نمایی تا بتوانم وظایفم را آنچنان که شایسته محب شماست، به درستی انجام دهم.
همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...
همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...
به گزارش قم نیوز  افتخار یوسفی یادداشتی در وصف بانوی کرامت حضرت معصومه سلام الله علیها نوشت:
بانوی آب و آفتاب سلام!

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد

لطفت همیشه درد مرا التیام داد

وقتی انیس لحظه تنهایی‌ام تویی

تنها دلیل اینکه من اینجایی‌ام تویی

امروز روز میلاد توست. روزی که به یمن قدوم پرخیر و برکتت، خانه امام هفتم روشن شد و دل امام رئوف به آمدن خواهری مهربان شاد. تویی که ائمه در وصفت فرمودند: «من زارها عارفا بحقها فله الجنة».

به یمن آمدنت امروز روز دختر نامگذاری شد و تو بهترین الگو برای دختران این سرزمین و همه دختران آزاده در سرتاسر دنیا و در تمام عصر و زمان‌ها به‌سان خورشید پرتو افشانی می‌کنی و راه درست را نشانمان می‌دهی.

و من با خود می‌اندیشم در روزی که مزین به نام توست، چگونه می‌توانم خود را به تو نزدیکتر سازم؟

زیارت؟! آری زیارت سفره پربرکتی است که نه تنها وقتی در حرمت هستم مرا متنعم می‌کند که طعم شیرینش تا مدتها روح خسته‌ام را التیام می‌دهد. و این روزها که بیماری سبب محرومیت ما از حضور در کنار مضجع شریفت و سرگذاشتن بر ضریح مطهرت شده است، التهاب جان تشنه‌ام را برای تقرب به شما بیشتر احساس می‌کنم.

در هر زیارتی که به بارگاه ملکوتیت شرفیاب شدم، هزاران درد نگفته را با خود آورده‌ام و تو همچون مادری مهربان دست نوازش بر سرم کشیدی و به‌سان طبیبی توانمند دردهایم را مداوا نمودی.

بگذار امروز که روز میلاد توست، مروری بر سبک زندگی خود داشته باشم و ببینم با ادعای محب شما بودن، آیا توانسته‌ام در زندگی به شما اقتدا کنم؟ شاید اینگونه بیشتر از زیارت بتوانم به شما تقرب یابم.

شنیده‌ام وقتی عده‌ای از شیعیان از راه دور به مدینه آمدند تا امام خود را ملاقات کنند و سوالاتشان را بپرسند و اتفاقا با عدم حضور امام مواجه شدند، این شما بودی که با نوشتن پاسخ سوالاتشان نیازشان را مرتفع کردی و غم ندیدن امام را برایشان جبران نمودی.

وقتی در راه بازگشت امامشان را ملاقات کردند و جریان را خدمت حضرت عرض کرده و نوشته‌های شما را به رؤیت ایشان رساندند، حضرت موسی بن جعفر(ع) لبخند رضایتی بر لب نشاند و فرمود: «فداها ابوها»

دوست دارم ساعت‌ها به این موضوع بیاندیشم و از آن درس بگیرم.

دختر جوانی که پرسش‌های مختلف شیعیان را به بهترین وجه پاسخ می‌دهد چه دریای معرفتی دارد.

و من بر خود فرض می‌کنم که معرفتم را نسبت به شما و اهل‌بیت(ع) رسول خدا بیشتر و بیشتر کنم تا بتوانم در مواجهه با شبهات و مسائل مختلف، نه تنها خود را حفظ نمایم که پاسخگوی سوالات دیگران هم باشم. می‌خواهم با معارف و مبانی دین بیشتر آشنا شوم و با بهره‌گیری از فرصت‌های نابی که انقلاب اسلامی برای جامعه و جوانان ما ایجاد کرده است، خود را به سلاح علم و معرفت مجهز کنم. زیربنایی که اگر تعمیق و تقویت آن به درستی انجام شود، امید است بتوان رفتار شایسته را نهادینه کرد و پله‌های سعادت را یکی پس از دیگری طی کرد.

درس دیگرم حیا و عفتی است که در مواجهه شما با نامحرم باید از آن الگو بگیرم. بانویی که در ارتباطش با نامحرم چنان حفظ حریم می‌کند که این رویارویی را به حداقل ممکن می‌رساند و سوالات را از آنها گرفته و پاسخشان را مکتوب ارائه می‌دهد.

و من با شما عهد می‌کنم که در زمینه حجاب و عفاف و حیا پاسدار خوبی برای گوهرهای ارزشمندی باشم که خداوند در وجود من به ودیعه گذاشته است و بتوانم با حفظ حریم، در عین حال که در جامعه حضوری فعال داشته باشم، متانت و وقار یک زن مسلمان را به نمایش بگذارم.

شنیده‌ام که برای یاری برادر، رنج سفر به جان خریدی و در این راه به لقاء معبود شتافتی.

به من آموختی که در قبال خانواده‌ام وظیفه دارم و باید عواطف و احساساتم را به عنوان گنجی گرانبها در خدمت خانواده‌ام بکار گیرم و دختری شایسته برای والدینم و یاری غمخوار برای همسرم و مادری مهربان برای فرزندانم باشم.

من از شما می‌آموزم که طراوت و شادابی دخترانه‌ام را با حفظ سه گوهر حیا، عفت و متانت صد چندان کنم و این دریای احساس و عاطفه را در بهترین موطن خودش که کانون گرم خانواده است، به تجلی برسانم تا هم خود از آن بهره‌مند شده و بتوانم آرامش را به خانواده‌ام هدیه کنم و هم با تربیت نسلی شایسته به جامعه‌ام خدمت کرده باشم.

می‌خواهم با تأسی به شما و الگو گرفتن از شما و مادر جوانتان حضرت زهرا (س) خود را به دختر تراز انقلابی نزدیک و نزدیکتر کنم. خوب می‌دانم که در این مسیر ابتدا باید پایه‌های اعتقادی و معرفتی خود را تقویت کنم و با اصل قرار دادن اخلاق مداری و رفتار شایسته، به تعامل با دیگران بپردازم. رعایت آداب و احکام اسلامی اصل مسلمی خواهد بود که هرگز نباید از آن تخطی کنم و همواره باید مراقب باشم تا در چارچوب بایدها و نبایدهای دین در جامعه حضور داشته باشم.

حضوری که به افراط و تفریط کشیده نشود و سلامت و آرامش خود و خانواده‌ام را به مخاطره نیاندازد. هرچند حضور فعال دختر انقلابی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی مطلوب و مناسب است، اما همواره باید دقت داشت که نقش اساسی و بی‌بدیل وی در عرصه خانواده دستخوش آسیب و تهدید نشود.

بانو! در تشخیص راه از بیراهه‌ها همواره از شما استمداد طلبیده‌ام و امیدوارم مثل همیشه یاری‌ام نمایی تا بتوانم وظایفم را آنچنان که شایسته محب شماست، به درستی انجام دهم.

کریمه اهل‌بیت(س) کرامتت را باز هم بر من بیشتر و بیشتر کن و دستم را بگیر تا بتوانم هر روز و هر ساعت از زندگیم با اقتدای به شما در مسیر سعادت قدم بردارم و به جایی برسم که لبخند رضایت را بر لبان امام زمانم بنشانم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7n97.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما