چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 89604
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

آئین کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع)به همت آیت الله نوری همدانی

قم نيوز : آئین کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع) در محل ستاد این مجتمع واقع در بلوار جمهوری اسلامی قم برگزار شد.
آئین کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع)به همت آیت الله نوری همدانی
آئین کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع)به همت آیت الله نوری همدانی
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع)، فقه اهل بیت (ع) را کلام الهی دانست و عنوان کرد: این فقه با فقه‌های دیگر قرن‌ها بعد از پیامبر بوجود آمد متفاوت است.

آیت الله نوری همدانی افزود: بنی امیه و بنی عباس خواستار این بودند که فقه دیگری در مقابل فقه اهل‌بیت (ع) ایجاد کنند، اما به این نکته معترف بودند که کامل‌ترین نوع فقه، فقه اهل‌بیت (ع) است.

مرجع تقلیدشیعیان گفت: قبلاً فقه اهل بیت (ع) صرفاً در حوزه‌ها وجود داشت، اما امام راحل این فقه را به صحنه اجتماع کشاندند، این فقه پاسخگوی نیاز‌های بشری بوده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را دنبال می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: امروز باید در مدارس علمیه که احداث می‌شود، فق‌های مهذب و باسواد تربیت شود که با تلاش و کوشش بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

او اضافه کرد: در این شرایط دشمنان و استکبار جهانی جنگ فرهنگی را راه انداخته‌اند و در چنین شرایطی حوزه باید در خط مقدم باشد و این توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

آئین کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع) عصر سه‌شنبه در محل ستاد این مجتمع واقع در بلوار جمهوری اسلامی قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، کلنگ مجتمع توسط حضرت آیت الله نوری همدانی بر زمین زده شد.

این مجتمع دارای یک مدرسه علمیه با ظرفیت ۲۵۰ طلبه خواهد بود؛ در بخش‌های دیگر این مجموعه قرار است مسجدی احداث شود، همچنین مراکزی برای همایش و ستاد مجموعه احداث می‌شود.

برخی از مراکز ورزشی که برای عموم مردم قابل استفاده باشد نیز در این مجموعه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgt397.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما