چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 89612
منبع : خبرگزاری فارس

زیارت حضرت معصومه(س) با زیارت امام رضا(ع) برابر است

قم نيوز : امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام گفت: قم حرم اهل‌بیت(ع) است و زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برابر با زیارت امام هشتم(ع) است.
زیارت حضرت معصومه(س) با زیارت امام رضا(ع) برابر است
زیارت حضرت معصومه(س) با زیارت امام رضا(ع) برابر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در حاشیه آیین کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی کریمه اهل‌بیت(س) در قم، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ازنظر درجات قرب از استثنائات و جز بزرگ‌ترین شخصیت‌ها در جهان اسلام است.

وی بیان کرد: در جایگاه این بانوی بزرگ همین مقدار کافی است که چهار امام معصوم در رابطه با شأن و مقام شامخ وی سخن گفته‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس چند روایت موثق از ائمه معصومین زیارت این بانوی بزرگ جهان اسلام با سعادت اخروی انسان و عاقبت‌به‌خیری فرد هم‌معناست.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام گفت: زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برابر با زیارت امام هشتم(ع) است.

وی افزود: نام اصلی این بانوی بزرگ اسلام «فاطمه» است اما به دلیل ظرفیت بالای روحی و کرامت و کمالی که در این شخصیت جمع شده به «معصومه» ملقب شده است.

وی ادامه داد: عامل دیگر مقام عصمت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها این بود که وجود این بانوی بزرگ سرشار از محبت و عبودیت خداوند بود و این تجلی خدا او را از غیر حق منصرف می‌کرد.

صدیقی گفت: وقتی وجود فردی سرشار از عشق، محبت و عبودیت خداوند باشد همین محبت او را از روی آوردن به کارهای غیر خدایی بازمی‌دارد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: شهر مقدس قم حرم اهل‌بیت(ع) است و مدیریت اصلی و معنوی این شهر با حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی ابراز کرد: ارتباط با این انوار مقدس و حرم‌های مطهر سبب طهارت روح و رشد کمالی ما می‌شود و بزرگ‌ترین نتیجه آن به خودمان برمی‌گردد.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه احداث مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی باید به افزایش روح معنویت و اخلاق‌مداری در جامعه منجر شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0vdc.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما